Vijf misverstanden over free publicity
‘Free publicity is het schrijven en uitsturen van persberichten’ spant ongetwijfeld de kroon als grootste misverstand over free publicity. Maar free publicity draait om veel meer dan dat. Het draait…
Er zijn verschillende redenen om een free publicity strategie te overwegen. Maar wat is free publicity en hoe werkt free publicity? Wat zijn de verschillen met adverteren, en welke organisaties kunnen baat hebben bij een free publicity strategie? Hier vind je de antwoorden op al je mogelijke vragen.
Toch nog een vraag? Neem zeker contact met ons op!
We zijn ooit begonnen met het op abonnementsbasis genereren van free publicity omdat we merkten dat media op zoek zijn naar merken/organisaties als informatiebron. Door op het juiste moment mediabehoefte en merk-/organisatieontwikkelingen bij elkaar te brengen, ontstaat waardevolle publiciteit voor onze opdrachtgevers.
Door structureel specifieke informatie te delen met de juiste mensen voorzien wij in een aantal behoeften: het stelt journalisten in staat met een uniek verhaal te komen., het stelt media in staat snel daarop in te springen en het stelt opdrachtgevers in staat mee te liften op de PR daarvan.
Mensen willen in toenemende mate weten wat het échte verhaal is achter organisaties, producten en diensten alvorens men een koopbeslissing neemt. Wij helpen organisaties om verhalen te ontwikkelen op basis van dat wat in de organisatie speelt, welke vervolgens via de media bij de doelgroep van de klant terechtkomt.
Continews is een gepassioneerd bedrijf. Met veel enthousiasme werken we aan verhalen van opdrachtgevers om elke maand een verhaal naar buiten te brengen. We zijn gefocust op de maandelijkse resultaten en zijn analytisch ingesteld om verkoopdata en onderzoeksresultaten om te kunnen zetten in effectieve PR.
We vinden het belangrijk de relaties met de media goed te onderhouden, zodat we deze op het juiste moment in kunnen zetten om ze te koppelen aan het verhaal van jou als opdrachtgever. Daarnaast zijn we proactief. We benaderen media om verhalen te maken, alles staat op basis van persoonlijk contact. Een persbericht is voor ons slechts een aanleiding om met media in gesprek te gaan.
We hebben drie verschillende soorten abonnementen voor twee verschillende soorten doelgroepen. Ons abonnement “Essential” focust zich vooral op niche. Een specifiek deel van een bepaalde markt. Het abonnement “Pro” focust zich op maandelijks landelijk nieuws behalen. Het abonnement Pro+ biedt nog meer opties, waardoor niet slechts één, maar twee keer per maand je doelgroep middels landelijke media wordt bereikt.
Afhankelijk van het type organisatie dat je hebt, kun je kiezen welk abonnement het beste bij jou past. We hebben ook een vierde abonnement: proberen. Weet je nog niet zeker of Continews wat is voor jouw bedrijf? Probeer onze dienst dan uit voor twee maanden!
Meer informatie over de abonnementen? Klik hier.
Net zoals bij de vakgebieden communicatie en marketing zijn er tal van definities voor PR (public relations). In iedere definitie zit wel een kern van waarheid. Wij hanteren de volgende. Strategische PR beoogt een optimale verhouding tussen een organisatie en haar doelgroepen waarbij rekening wordt gehouden met een constant veranderend speelveld.
Meer lezen over PR? Klik hier.
Free publicity is het verkrijgen van aandacht, zonder dat je het medium dat hierover bericht voor betaalt. De term ‘gratis’ betekent niet dat het simpele en snel gemaakte berichten zijn, maar dat het aangeboden wordt bij journalisten die nieuws in beeld brengen via diverse kanalen of via vakmedia. Zij kunnen de gegeven informatie gebruiken om ‘nieuws’ mee te maken. Je hoeft voor deze ruimte geen advertentieruimte-of tijd te kopen, maar hebt een inhoudelijk, redactioneel stuk over een product, dienst of bedrijf.
Meer lezen over free publicity? Klik hier.
Een advertentie koop je in. Hierbij kun je zelf bepalen wat er over jouw bedrijf/merk geplaatst wordt. Het is directe reclame van jouw bedrijf/merk. Dat zal ook bij de lezer duidelijk zijn, dat jij degene bent die iets over jezelf of je product zegt.
Bij free publicity daarentegen bepaal niet jij, maar een journalist wat er over je wordt geplaatst. Een artikel op basis van free publicity is wél krachtiger en geloofwaardiger. Men leest eerder een inhoudelijk stuk dan dat men een advertentie grondig bestudeert. Een inhoudelijk stuk met een goed verhaal zorgt voor veel meer interesse en betrokkenheid bij de lezer. De PR-waarde van redactionele content ligt volgens verschillende rekenmethoden drie keer hoger dan die van advertenties.
Het uiteindelijke doel van free publicity is je doelgroep bereiken en je naamsbekendheid vergroten. Door gebruik te maken van free publicity bereik je in een keer een bestaand groot publiek. Het vergroot ook de betrouwbaarheid van je bedrijf/merk. Doordat je in de media verschijnt word je gezien als expert in jouw vakgebied. Mensen zullen eerder een positieve associatie met jouw bedrijf/merk hebben als andere positief over jou schrijven.
Meer informatie over wie je allemaal met free publicity kan bereiken? Klik hier.
Er wordt gewerkt met twee typen abonnementen: één voor organisaties met een specifieke doelgroep en een voor organisaties met een algemeen, landelijke doelgroep. Continews werkt voor zowel grote als minder grote klanten.
Benieuwd naar bedrijven waar wij mee samenwerken?
Goede klantrelaties staat bij ons op nummer 1. U kunt bij ons altijd terecht met al uw vragen en opmerkingen. Telefonisch zijn we van ma t/m vr bereikbaar op het nummer: 020 407 1052. Wij zijn de gehele week te bereiken op info@continews.nl
‘Free publicity is het schrijven en uitsturen van persberichten’ spant ongetwijfeld de kroon als grootste misverstand over free publicity. Maar free publicity draait om veel meer dan dat. Het draait…
Van klanten of potentiële klanten krijgen wij vaak de vraag hoeveel bereik een plaatsing in een bepaald medium heeft. Het antwoord is natuurlijk afhankelijk van het medium, en varieert vaak…
Net zoals bij de vakgebieden communicatie en marketing zijn er tal van definities voor PR (public relations). In iedere definitie zit wel een kern van waarheid. Om tot een sterke…
De Telegraaf, het Algemeen Dagblad, Metro, BNR. Het zijn slechts enkele titels waar onze klanten recent nog in genoemd werden. Klanten waarvoor wij free publicity in landelijke media genereren zijn,…
Free publicity wordt vaak verward met adverteren, maar er zit wel degelijk een groot verschil tussen de twee vormen van reclame maken. Merkbekendheid creëren, dat is het uiteindelijke doel van…
Er zijn verschillende manieren om je organisatie onder de aandacht te brengen. Denk aan reclame maken en adverteren, of advertorials in nieuwsbrieven. Vaak kost dit handenvol geld, en erg effectief…
Wat is PR (afkorting van Public Relations) nou echt? Veel mensen weten dit eigenlijk niet. Als ik vertel dat ik stageloop bij een PR-bureau, is de reactie vaak; “oh wat…