FAQ

We once started with generating free publicity on a subscription basis because we noticed that media are looking for brands and organisations as sources of information. By feeding this need for information with relevant brand developments or organisational developments at the right time, valuable publicity for our clients arises.

By structurally sharing specific information with the right contacts we meet several needs: journalists are able to present a unique story, other media have the option to pick this up as well, and clients can reap the benefits of the PR this creates.

People increasingly want to know the real stories behind organisations, products and services prior to making a purchasing decision. We help organisations with developing stories based on what’s happening in their organisation, which will then find their way to their target audience via the media. 

Door structureel specifieke informatie te delen met de juiste mensen voorzien wij in een aantal behoeften: het stelt journalisten in staat met een uniek verhaal te komen, het stelt media in staat snel daarop in te springen en het stelt opdrachtgevers in staat mee te liften op de PR daarvan.

Mensen willen in toenemende mate weten wat het échte verhaal is achter organisaties, producten en diensten alvorens men een koopbeslissing neemt. Wij helpen organisaties om verhalen te ontwikkelen op basis van dat wat in de organisatie speelt, welke vervolgens via de media bij de doelgroep van de klant terechtkomen.

Continews is a passionate company. With plenty of enthusiasm we work on stories about our clients in order to release a newsworthy story every month. We are focused on monthly results and we have an analytic approach, and we know how to turn research results and data into PR that works.

It’s important for us to maintain our working relationships with the media, so that when the time is right we can present them with a story about you, our client.

In addition we have a proactive approach. We approach media to get stories started, it’s all based on personal relations. To us, a press release is just a way to engage in a conversation with the media.

We vinden het belangrijk de relaties met de media goed te onderhouden, zodat we deze op het juiste moment in kunnen zetten om ze te koppelen aan het verhaal van jou als opdrachtgever. Daarnaast zijn we proactief. We benaderen media om verhalen te maken, alles staat op basis van persoonlijk contact. Een persbericht is voor ons slechts een aanleiding om met media in gesprek te gaan.

We have three different types of subscriptions for two different types of clients. Our “Niche” subscription focuses on a specific target audience. Our “Nationwide” subscription focuses on making it into the nationwide news each month. Our “Complete” subscription offers additional options, through which you will be able to reach your audience through the nationwide media not once, but twice every month.

Depending on your type of organisation you can pick the subscription that suits you best.

Afhankelijk van het type organisatie dat je hebt, kun je kiezen welk abonnement het beste bij jou past. 

Just like with Communication and Marketing there are plenty of different definitions for PR. Each of them has a grain of truth in it. We prefer this one: Strategic PR aims at an optimal relationship between an organisation and its audience, in which the dynamics of an ever changing playing field are taken into account.

Afhankelijk van het type organisatie dat je hebt, kun je kiezen welk abonnement het beste bij jou past. 

Free publicity means generating attention without having to pay a publication for it. ‘Free’ does not mean the items are simple or put together quickly, but that they are being offered to journalists that create news through several channels or via trade media. They can use the information given to them to create ‘news’. You don’t have to buy up any advertising space, but instead you have an editorial piece about your product, service or business.  

An advertisement is something you buy. You get to decide what is written about your company or brand. It’s advertising your business. The reader will be aware that you are talking about your own business.

With free publicity however it’s not you, but the journalist who decides what to write. Therefore an item based on free publicity is more powerful, as it holds more credibility. People are much more inclined to read an editorial piece than they are to study an advertorial. An article with substance and a good story will obviously engage the reader a lot more. Several methods of calculation indicate that the PR value of editorial content is three times higher than that of advertisements.

Een advertentie koop je in. Hierbij kun je zelf bepalen wat er over jouw bedrijf/merk geplaatst wordt. Het is directe reclame van jouw bedrijf/merk. Dat zal ook bij de lezer duidelijk zijn, dat jij degene bent die iets over jezelf of je product zegt.

Bij free publicity daarentegen bepaal niet jij, maar een journalist wat er over je wordt geplaatst. Een artikel op basis van free publicity is wél krachtiger en geloofwaardiger. Men leest eerder een inhoudelijk stuk dan dat men een advertentie grondig bestudeert. Een inhoudelijk stuk met een goed verhaal zorgt voor veel meer interesse en betrokkenheid bij de lezer. De PR-waarde van redactionele content ligt volgens verschillende rekenmethoden drie keer hoger dan die van advertenties

Afhankelijk van het type organisatie dat je hebt, kun je kiezen welk abonnement het beste bij jou past. 

With free publicity the eventual goal is to reach your target audience and increase your brand awareness. By engaging free publicity you can reach a wide audience in one go. It also increases your brand’s reliability. Because you pop up in the media you are seen as an authority in your industry. People will be more inclined to have a positive association with your brand or organisation when others write positively about you. 

Een advertentie koop je in. Hierbij kun je zelf bepalen wat er over jouw bedrijf/merk geplaatst wordt. Het is directe reclame van jouw bedrijf/merk. Dat zal ook bij de lezer duidelijk zijn, dat jij degene bent die iets over jezelf of je product zegt.

Bij free publicity daarentegen bepaal niet jij, maar een journalist wat er over je wordt geplaatst. Een artikel op basis van free publicity is wél krachtiger en geloofwaardiger. Men leest eerder een inhoudelijk stuk dan dat men een advertentie grondig bestudeert. Een inhoudelijk stuk met een goed verhaal zorgt voor veel meer interesse en betrokkenheid bij de lezer. De PR-waarde van redactionele content ligt volgens verschillende rekenmethoden drie keer hoger dan die van advertenties

Afhankelijk van het type organisatie dat je hebt, kun je kiezen welk abonnement het beste bij jou past. 

We have two types of subscriptions: one for organisations with a specific target audience and one for organisations with a broad target audience. Continews has small clients and big clients. Curious to see what type of companies we are working with?

Een advertentie koop je in. Hierbij kun je zelf bepalen wat er over jouw bedrijf/merk geplaatst wordt. Het is directe reclame van jouw bedrijf/merk. Dat zal ook bij de lezer duidelijk zijn, dat jij degene bent die iets over jezelf of je product zegt.

Bij free publicity daarentegen bepaal niet jij, maar een journalist wat er over je wordt geplaatst. Een artikel op basis van free publicity is wél krachtiger en geloofwaardiger. Men leest eerder een inhoudelijk stuk dan dat men een advertentie grondig bestudeert. Een inhoudelijk stuk met een goed verhaal zorgt voor veel meer interesse en betrokkenheid bij de lezer. De PR-waarde van redactionele content ligt volgens verschillende rekenmethoden drie keer hoger dan die van advertenties

Afhankelijk van het type organisatie dat je hebt, kun je kiezen welk abonnement het beste bij jou past. 

If you are looking for customized PR, then search no further, because this is a service we offer as well.

Een advertentie koop je in. Hierbij kun je zelf bepalen wat er over jouw bedrijf/merk geplaatst wordt. Het is directe reclame van jouw bedrijf/merk. Dat zal ook bij de lezer duidelijk zijn, dat jij degene bent die iets over jezelf of je product zegt.

Bij free publicity daarentegen bepaal niet jij, maar een journalist wat er over je wordt geplaatst. Een artikel op basis van free publicity is wél krachtiger en geloofwaardiger. Men leest eerder een inhoudelijk stuk dan dat men een advertentie grondig bestudeert. Een inhoudelijk stuk met een goed verhaal zorgt voor veel meer interesse en betrokkenheid bij de lezer. De PR-waarde van redactionele content ligt volgens verschillende rekenmethoden drie keer hoger dan die van advertenties

Afhankelijk van het type organisatie dat je hebt, kun je kiezen welk abonnement het beste bij jou past. 

Excellent customer relations are paramount to us. You can always contact us with questions or remarks. You can reach us by phone from Monday through to Friday on 020 – 407 1052.  Or you can contact us via our email address info@continews.nl

Een advertentie koop je in. Hierbij kun je zelf bepalen wat er over jouw bedrijf/merk geplaatst wordt. Het is directe reclame van jouw bedrijf/merk. Dat zal ook bij de lezer duidelijk zijn, dat jij degene bent die iets over jezelf of je product zegt.

Bij free publicity daarentegen bepaal niet jij, maar een journalist wat er over je wordt geplaatst. Een artikel op basis van free publicity is wél krachtiger en geloofwaardiger. Men leest eerder een inhoudelijk stuk dan dat men een advertentie grondig bestudeert. Een inhoudelijk stuk met een goed verhaal zorgt voor veel meer interesse en betrokkenheid bij de lezer. De PR-waarde van redactionele content ligt volgens verschillende rekenmethoden drie keer hoger dan die van advertenties

Afhankelijk van het type organisatie dat je hebt, kun je kiezen welk abonnement het beste bij jou past.