Free publicity genereren voor concurrenten

Wanneer je maandelijks free publicity genereert voor organisaties zie je best veel. Verkoopdata, informatie over innovaties, nieuwe transacties die worden aangegaan of bijvoorbeeld resultaten uit onderzoeken. Je wordt dus een soort ‘insider’. Soms geeft dat wat uitdagingen.
Author ContiNews
Date 30 oktober 2019
Categorie Blogs & Vlogs
IMG_0020
Date 30 oktober 2019
Categorie Blogs & Vlogs

Wanneer je maandelijks free publicity genereert voor organisaties zie je best veel. Verkoopdata, informatie over innovaties, nieuwe transacties die worden aangegaan of bijvoorbeeld resultaten uit onderzoeken. Je wordt dus een soort ‘insider’. Soms geeft dat wat uitdagingen. Net zoals dat waarschijnlijk ook voor jouw werk geldt, trekken ook wij de aandacht van concurrenten van klanten wanneer we goed werk laten zien en dat doen we gelukkig vaak. Dan komt het spannende puntje; wordt het voor een huidige klant en / of een potentiële klant een probleem wanneer wij voor beiden partijen werken? Om te beginnen leggen wij de kwestie altijd aan beiden partijen voor. Iedereen komt elkaar toch tegen, dus verstoppertje spelen heeft geen zin. Wanneer de bestaande klant moeite heeft met onze beoogde samenwerking met hun concurrent, kiezen wij er tot nu toe altijd voor om loyaal te blijven aan de bestaande klant. We vragen dan doorgaans wel wat extra commitment in de vorm van een contract voor de langere termijn. Hier gaan bestaande klanten tot nu toe mee akkoord. Wij blij, zij blij. Maar wat nou als de kans die er ontstaat rondom de nieuwe klant veel groter is dan die bij de bestaande klant? Groter omdat de mogelijke nieuwe klant een ‘A-speler’ is of bijvoorbeeld omdat de omzet die ermee samengaat veel groter is dan die je nu hebt bij de bestaande klant? Ik vind het een lastige. Gevoelsmatig is loyaliteit ontzettend belangrijk, zowel naar klanten als leveranciers. Tegelijkertijd komen sommige kansen niet zo vaak, of zelfs maar een keer in je carrière voorbij en heb ik ook bedrijfsdoelen te verdedigen. Ik ben ontzettend benieuwd hoe jij hiermee omgaat. 

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media