Hoe houd je, in tijden van jobhopping en freelance werken, medewerkers verbonden aan je organisatie?

Personeelsbehoud is anno 2021 een grote uitdaging. Hoe houd je, in tijden van jobhopping en freelance werken, medewerkers verbonden aan je organisatie? En wat levert het behouden van medewerkers eigenlijk op?
Author ContiNews
Date 28 oktober 2021
Categorie Blogs & Vlogs

Personeelsbehoud is anno 2021 een grote uitdaging. Hoe houd je, in tijden van jobhopping en freelance werken, medewerkers verbonden aan je organisatie? En wat levert het behouden van medewerkers eigenlijk op? Als het een organisatie niet lukt om medewerkers te behouden, kost dat veel tijd, geld en energie. Er moeten dan continu nieuwe mensen geworven en ingewerkt worden, en daar wil je niet te veel tijd aan kwijt zijn natuurlijk. Er zijn een aantal dingen op te noemen waar jij je als organisatie op kunt richten om je medewerkers aan je te binden, één daarvan wil ik belichten: investeer in ontwikkeling. Het opdoen van nieuwe vaardigheden en de mogelijkheid deel te nemen aan trainingen is belangrijk voor medewerkers. Waarom? Dit laat zien dat je als werkgever vertrouwen hebt in een lange termijn samenwerking. Hierdoor zullen medewerkers ook sneller iets terug willen geven en bij jouw organisatie willen blijven. Het is bijvoorbeeld een slim idee om medewerkers op te leiden of bij te scholen in marketing, communicatie en PR, bijvoorbeeld middels ons bij- en omscholing traject ‘Zelf doen’. Zij kennen de producten en diensten natuurlijk als de beste en kunnen hierdoor de juiste verhalen naar buiten brengen. Het bijscholen van je medewerkers op het gebied van marketing en communicatie draagt bij aan het op gang houden van de storytelling en om als organisatie dus zichtbaar te blijven. Onze ervaring is dat elke organisatie waardevolle verhalen heeft die verteld kunnen worden. Wanneer medewerkers deze verhalen op het juiste moment en op de juiste manier communiceren, kan dit erg succesvol zijn voor de organisatie. Wil jij ook succesvol zijn? Neem dan contact met ons op, wij vertellen je graag meer over ons ‘Zelf doen’ traject. Groetjes Els

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media