Een landelijke campagne lokaal laten zien in de media, dát is waar wij met Continews sterk in zijn.
Zorgverzekeraar Unive lanceerde vorig jaar de campagne Pas-op-Pop en rolde dit uit met haar regionale kantoren. In Noord-Holland kwam Univé Noord Holland in actie. In diverse steden als Alkmaar, Amsterdam en Heemstede zijn op diverse scholen een Pas-op-Pop uitgereikt. De zorgverzekeraar schakelde Continews in voor een regionale media-aandacht.
In Heemstede ontwierp leerling Eline Koeman pas-op-pop ‘Lexie’, die de wijk veiliger moet maken, doordat zij op een drukke oversteekplaats voor kinderen is geplaatst. Univé Noord-Holland benadrukt dat kinderen met hun frisse blik een belangrijke rol spelen in het vergroten van verkeersveiligheid.
Continews koos er bewust voor om de landelijke actie een lokale insteek te geven, met focus op Heemstede. Zo profiteerden zowel Univé Noord-Holland als Univé Landelijk van media-aandacht.
Resultaten
Deze regionale benadering leverde mooie mediaresultaten op. Haarlems Dagblad en De Heemsteeder besteedden er zowel in print als online aandacht aan. Ook Noord-Hollands Dagblad, IJmuider Courant en Bloemendaal Nieuws berichtten online over de uitreiking. Heemstede Nieuws publiceerde een (video)reportage met een interview met Eline.