19-09-2024 Wat is nieuws? Dat is met tegenwoordige termen als fake news, een belangrijke vraag, die je niet over het hoofd mag zien. Of wat dacht je van de scheidslijn tussen echt nieuws en marketing? Een interessant proces, want vaak benadert de klant dit vanuit een marketingperspectief. Met mijn journalistieke achtergrond kijk ik hier anders tegenaan. Een bepaalde manier van denken dus, die ik gedurende mijn eerste weken als stagiaire al veelvuldig in heb kunnen zetten om tot een interessant nieuwswaardig item te komen. Hoe kom je bij een nieuwswaardig onderwerp terecht?
Inhoud accordeon
Blogs & Vlogs
Wat is nieuws? Dat is met tegenwoordige termen als fake news, een belangrijke vraag, die je niet over het hoofd mag zien. Of wat dacht je van de scheidslijn tussen echt nieuws en marketing? Een interessant proces, want vaak benadert de klant dit vanuit een marketingperspectief. Met mijn journalistieke achtergrond kijk ik hier anders tegenaan. Een bepaalde manier van denken dus, die ik gedurende mijn eerste weken als stagiaire al veelvuldig in heb kunnen zetten om tot een interessant nieuwswaardig item te komen. Hoe kom je bij een nieuwswaardig onderwerp terecht?
Blogs & Vlogs
Als PR- adviseur heb ik met veel mensen te maken: opdrachtgevers, communicatiemedewerkers, journalisten, fotografen…En dat vergt planning en interactie. Het doel is heilig: nieuws onder de aandacht brengen bij journalisten, die er zelf een mooi verhaal van maken.
Blogs & Vlogs, Klanten in de media
Het voorlopige regeerakkoord is afgelopen week uitgekomen. Een van de opvallende plannen is het afschaffen van de salderingsregeling per 1 januari 2027. Deze maatregel heeft de zonne-energiebranche flink in beweging gezet. Continews staat bekend om zijn proactieve aanpak en werkt graag met opdrachtgevers om in te spelen op de actualiteit.
Persberichten
Directeur Jerzy Soetekouw van Humanitas is ontzettend blij dat Continews de vrijwilligersorganisatie pro deo gaat helpen veel zichtbaarder te worden in de media: “In de bijna 80 jaar dat Humanitas bestaat hebben we altijd heel goed vrijwilligers aan ons kunnen binden, maar we hebben momenteel veel last van de krappe arbeidsmarkt bij het werven van vrijwilligers. We weten dat een hogere zichtbaarheid in de media meteen leidt tot nieuwe vrijwilligers. Daarnaast vinden we het heel belangrijk om veel vaker op te komen voor al de mensen die wij helpen. Samen met Continews kunnen we de maatschappelijke problemen die wij tegenkomen nog veel beter op de kaart zetten.”
Persberichten
De inschrijvingstermijn voor goede doelen om zich aan te melden voor een jaar lang gratis publiciteitssteun is gesloten. Meer dan veertig goede doelen hebben zich de afgelopen maand ingeschreven. Het doet ons deugd dat velen ons hebben gevonden! De keerzijde is wel dat veel goede doelen blijkbaar nog niet genoeg naar buiten (kunnen) treden met al het goede werk dat zij verrichten.
Klanten in de media
De twaalf winkels van opdrachtgever Univé Noord-Holland delen elk twee waardecheques van € 1000 uit aan twee lokale goede doelen. In totaal wordt daarmee € 24.000 uitgereikt. Dit initiatief werd grootschalig opgepikt door regionale en lokale media en zowel online als in de krant. Het is een voorbeeld van een organisatie die haar betrokkenheid en inzet voor de lokale gemeenschap toont. Het is dan ook geen verrassing dat de media hier graag over berichten! 
Referenties
Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
Blogs & Vlogs
Ik las laatst in het blad Adformatie een interessant onderzoek over de relatie tussen PR-adviseurs en journalisten. De resultaten waren op zijn zachtst gezegd onthullend: negen van de tien PR-adviseurs hebben (bijna) nooit persoonlijk contact met journalisten. Dit roept de vraag op: wat is er gebeurd? Is de liefde tussen de PR-adviseur en de journalist bekoeld? Moeten we juist niet meer ‘dansen’ met elkaar?
Blogs & Vlogs, Klanten in de media
Een van de leuke dingen van mijn baan als senior PR adviseur is het spreken van journalisten. Zo belde ik laatst met Folkert van der Molen van Duurzaam-Ondernemen.nl. Ik schrijf voor duurzame merken die zich bewezen hebben, dus dit nieuwsplatform is een belangrijke nieuwssite.
Blogs & Vlogs
Hi, mijn naam is Ilse. Sinds kort versterk ik het team van Continews als PR-ondersteuner. Ik woon in de mooie stad Haarlem en volg momenteel de studie Human Resource Management. Met een sterke basis in HR, ben ik enthousiast om mijn horizon te verbreden en mijn passie voor communicatie en PR te benutten
Blogs & Vlogs
Free publicity kan een enorm sneeuwbaleffect hebben. Net zoals een kleine sneeuwbal bergafwaarts groeit naarmate het meer sneeuw oppikt, kan je een PR-strategie zich ook zo uitzetten, mits deze goed doordacht is. In deze blog leg ik je twee manieren uit hoe we dit onlangs toepasten voor één van onze opdrachtgevers.
Referenties
Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.