De PR-dienst had het geld mogelijk kunnen houden, maar eigenaar Casper van Diemen vindt dat het daarmee tegen de geest van de noodwet in zou handelen. “De regeling is bedoeld als vangnet voor bedrijven die het afgelopen jaar in de problemen zijn geraakt. Maar wij zijn dat niet. Er zijn andere organisaties die de steun wél nodig hebben.”
Een vijfde
Ondernemers konden een beroep doen op de eerste NOW-regeling als zij minstens een vijfde van hun opbrengsten zagen wegvallen door de coronamaatregelen, zoals de sluiting van de horeca en het verbod op evenementen.
Net als vele andere bedrijven, maakte Continews in het begin van de coronacrisis een terugval in de omzet. Om te voorkomen dat mensen massaal ontslagen werden, riep de Nederlandse overheid daarom de NOW-regeling in het leven. Bedrijven krijgen op die manier financiële steun van het Rijk om de salarissen door te kunnen betalen.
Kansen
Van Diemen: “Hoewel de coronacrisis voor niemand een leuke tijd is, boden en bieden zich er nog steeds iedere dag nieuwe kansen aan. Niet dat de crisis positief is, maar er ontstaan ook weer andere mogelijkheden met andere soorten klanten. Mede daardoor ben ik erg blij en trots dat Continews op dit moment, ondanks de bijzonder lastige tijd, een financieel gezond bedrijf is.”
Noot voor de redactie (niet voor publicatie)
Heeft u vragen naar aanleiding van dit bericht of heeft u interesse in een interview met Continews? Neem dan contact op met Els Kaptijn via www.vandiemenpr.nl/contact/. Dit bericht is verzonden Van Diemen PR in opdracht van Continews.
Over Continews
Continews ontwikkelt proactief maandelijks nieuws voor organisaties, waardoor deze onder de aandacht komen van hun beoogde doelgroep(en). Er wordt gewerkt met verschillende typen abonnementen, voor organisaties met een specifieke doelgroep of voor organisaties met een algemene, landelijke doelgroep. Continews werkt voor zowel klanten met een lokaal of regionaal karakter, als klanten met een landelijk of internationaal karakter.