Foodello in de media: Consumenten passen koopgedrag in supermarkt aan door inflatie

Consumenten grijpen vaker naar producten die in de aanbieding zijn en er worden meer restpartijen en producten die tegen de houdbaarheidsdatum zitten verkocht, bijvoorbeeld met een 35% kortingssticker. Dat meldt onlinesupermarkt Foodello op basis van eigen onderzoek.
Author Els Kaptijn
Date 29 augustus 2022
Categorie Klanten in de media

Het gros van de Nederlanders probeert als gevolg van de inflatie zoveel mogelijk te besparen op boodschappen. Zo grijpen consumenten vaker naar producten die in de aanbieding zijn en worden meer restpartijen en producten die tegen de houdbaarheidsdatum zitten verkocht, bijvoorbeeld met een 35% kortingssticker. Dat meldt onlinesupermarkt Foodello op basis van eigen onderzoek.

 

Foodello is sinds begin dit jaar actief in Nederland. De Finse discountsupermarkt verkoopt restpartijen van andere supermarkten en winkelketens met kortingen, naar eigen zeggen om voedselverspilling tegen te gaan. De belangrijkste reden voor de consument om restproducten in te slaan is volgens het onderzoek niet het tegengaan van voedselverspilling, maar om op boodschappen te besparen.

In de media
De uitkomsten van het onderzoek van Foodello leverde zowel offline als online publicaties op, onder andere het AD, Trouw, Linda.nl, De Ondernemer, BN de Stem en Business Insider schreven hierover.

Wil jij met jouw organisatie ook inspelen op landelijke media? Lees dan meer informatie over het Continews Landelijk abonnement.

Tags BtC | Duurzaamheid | e-commerce
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media