Het gros van de Nederlanders probeert als gevolg van de inflatie zoveel mogelijk te besparen op boodschappen. Zo grijpen consumenten vaker naar producten die in de aanbieding zijn en worden meer restpartijen en producten die tegen de houdbaarheidsdatum zitten verkocht, bijvoorbeeld met een 35% kortingssticker. Dat meldt onlinesupermarkt Foodello op basis van eigen onderzoek.
Foodello is sinds begin dit jaar actief in Nederland. De Finse discountsupermarkt verkoopt restpartijen van andere supermarkten en winkelketens met kortingen, naar eigen zeggen om voedselverspilling tegen te gaan. De belangrijkste reden voor de consument om restproducten in te slaan is volgens het onderzoek niet het tegengaan van voedselverspilling, maar om op boodschappen te besparen.
In de media
De uitkomsten van het onderzoek van Foodello leverde zowel offline als online publicaties op, onder andere het AD, Trouw, Linda.nl, De Ondernemer, BN de Stem en Business Insider schreven hierover.
Wil jij met jouw organisatie ook inspelen op landelijke media? Lees dan meer informatie over het Continews Landelijk abonnement.