Media-aandacht voor huidgezondheid: buitenwerkers beter beschermen tegen de zon

Buitenwerkers hebben een twee tot drie keer hoger risico op huidkanker dan mensen die binnen werken, maar onderschatten vaak de ernst van dit gevaar. Veelal ontbreekt kennis over de schadelijke effecten van uv-straling en is insmeren geen sociale norm op de werkvloer. Het Huidfonds wil hier verandering in brengen en roept werkgevers op om zonbescherming vanzelfsprekend te maken. In samenwerking met Continews is er de afgelopen maanden media-aandacht gegenereerd om bewustwording en preventie te stimuleren. Door gerichte publicaties in onder andere RTL en MaxVandaag heeft de boodschap over huidgezondheid deze week een breed publiek bereikt.
Author Casper van Diemen
Date 14 maart 2025
Categorie Klanten in de media

Uit nieuw onderzoek van het Nationaal Huidfonds, uitgevoerd door de Universiteit van Maastricht, blijkt dat buitenwerkers* zich nauwelijks kwetsbaar voelen voor huidkanker, terwijl zij door hun beroep 2 tot 3 maal zoveel risico lopen op het krijgen van huidkanker. Dit onderzoek geeft inzicht in de perspectieven waarom buitenwerkers zich wel of niet beschermen tegen de zon. En met die kennis kunnen passende oplossingen worden ontwikkeld om huidkanker bij buitenwerkers te voorkomen. Het Nationaal Huidfonds roept werkgevers, werknemers en de overheid op om zonveilig buitenwerken vanzelfsprekend te maken.

 

De bewustwording rondom huidgezondheid en de preventie van huidaandoeningen is belangrijker dan ooit. Van veranderende klimaatomstandigheden tot nieuwe wetenschappelijke inzichten en beleidsmaatregelen – de zorg voor de huid staat volop in de schijnwerpers. In deze dynamische omgeving heeft Continews samengewerkt met het Huidfonds om een realistische boodschap over huidgezondheid te verspreiden.

 

Publicaties in onder andere Metronieuws, ANP, RTL en MaxVandaag waren het resultaat, waardoor de boodschap over huidverzorging en bescherming een breed publiek bereikte. Deze media-aandacht benadrukt het belang van het delen van de juiste verhalen op het juiste moment. Door een doordachte PR-strategie droegen wij bij  aan een genuanceerd en informatief beeld van huidgezondheid en preventie voor buitenwerkers.

 

 

Onderstaand een greep uit enkele resultaten voor Media-aandacht voor huidgezondheid: buitenwerkers beter beschermen tegen de zon

Tags BtC | Duurzaamheid
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media