Foodello
Foodello redt producten die niet in de supermarkt belanden. Wanneer de houdbaarheidsdatum dichterbij komt, een product uit het assortiment verdwijnt of als er een drukfout op de verpakking staat wordt verspilling voorkomen. Maar ook seizoensgebonden producten, producten met merk- of verpakkingswijzigingen en verkeerd ingeschatte voorraden worden door Foodello gered van verspilling.
Sinds kort doen zij dit ook in Nederland, het eerste land, buiten hun herkomstland Finland, waar ze de markt betreden. En dat blijkt een goede stap, aangezien Nederlanders relatief meer boodschappen doen dan andere Europeanen en daarnaast altijd wel van aanbiedingen houden. ‘’Zo’n intrede op een nieuwe markt vraagt natuurlijk om media-aandacht’’ vertelt marketingmanager Bas Dekker. ‘’In Continews vonden wij een partner die ons goed kan helpen ons unieke verhaal te delen en onze naamsbekendheid bij de Nederlandse consument te vergroten.’’
Maandelijkse media-aandacht
Ook Casper van Diemen, eigenaar van Continews is erg enthousiast over de nieuwe samenwerking: ‘’Als flinke voorstander van duurzaamheid ben ik vanzelfsprekend erg blij met deze samenwerking. Een mooie kans om vanaf het begin bij een ‘nieuw’ bedrijf betrokken te zijn. Wij zijn dan ook erg trots dat Foodello voor ons gekozen heeft en kijken uit naar alle mooie dingen die deze samenwerking zal opleveren. De kick-off leverde al een hoop mooie resultaten op en ik heb er alle vertrouwen in dat dit succes door blijft zetten.’’