Tot 30% meer werk PR-bureaus door e-commerce

Steeds meer bedrijven bevriezen hun advertentiebudget, terwijl Nederlanders meer nieuws consumeren dan ooit. Volgens verschillende media dreigt een enorme strop voor de bureauwereld. Voor PR-bureaus blijkt echter niets minder waar. Klassieke retailers drukken veelal op stop, maar voor de online players ligt dit geheel anders.
Author ContiNews
Date 16 april 2020
Categorie Persberichten
1 1
Date 16 april 2020
Categorie Persberichten

Nederlanders consumeren tijdens de coronacrisis gemiddeld over de gehele linie zo’n 40% meer nieuws, zo blijkt uit cijfers van VINEX/NOBO. Een mooi moment voor bedrijven om daar dankbaar gebruik van te maken, zou je denken. Qua advertenties ligt dat toch anders. Zo meldde BDUmedia eerder hard getroffen te zijn en dat de helft van de advertentiebudgetten acuut zijn weggevallen. Roularta en DPG Media (België) lieten De Standaard weten maatregelen te treffen. “Sommige bureaus die leven van media inkoop worden ook hard getroffen maar dit ligt voor PR-bureaus anders”, als Casper van Diemen van Continews. “Wij zien juist veel meer werk van online bedrijven.”

 

Data en handel

Verschillende e-commerce bedrijven meldden de afgelopen week all time highs. En dat merken PR-bureaus ook. Van Diemen: “Wij werken graag voor bedrijven die gemakkelijk data kunnen produceren. Zeker bij de grotere webshops kunnen we daarmee goed trends en dus nieuws produceren. En met die webshops gaat het gemiddeld heel erg goed. Dat willen ze uiteraard zoveel mogelijk benutten door aanwezig te zijn in de media. Wij merken dat in aanvragen en uitbreidingen van bestaande dienstverlening. Ook wij zijn ons natuurlijk begin maart rot geschrokken en bedienen verschillende klanten die het nu heel moeilijk hebben. We zien dus gelukkig elders weer kansen waarbij te denken valt aan: online bloemenhandel, transport, online give-aways en webshops voor apparatuur.”

 

Tóch zichtbaar blijven

Veel organisaties die nu minder handel hebben blijven ook graag zichtbaar. Van Diemen: “Het is wel heel gaaf om te zien dat klanten die nu minder handel en dus minder te communiceren hebben, toch in beweging blijven. Dat doen ze veelal door zich in te zetten voor anderen. Superslim denk ik, want zo blijven ze niet alleen in beweging maar genereren ze toch aandacht middels hun acties en blijven ze zo relevant voor hun doelgroep.”

 

Over Continews
Continews ontwikkelt proactief maandelijks nieuws voor organisaties, waardoor deze onder de aandacht komen van hun beoogde doelgroep(en). Er wordt gewerkt met twee typen abonnementen: één voor organisaties met een specifieke doelgroep en één voor organisaties met een algemene, landelijke doelgroep. Continews werkt voor zowel grote als minder grote klanten.

 

Meer informatie
Mocht u vragen hebben over dit bericht dan kunt u contact opnemen via info@continews.nl of 020-4071052. Of u kijkt op www.continews.nl.

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media