De twaalf winkels van opdrachtgever Univé Noord-Holland delen elk twee waardecheques van € 1000 uit aan twee lokale goede doelen. In totaal wordt daarmee € 24.000 uitgereikt. Dit initiatief werd grootschalig opgepikt door regionale en lokale media en zowel online als in de krant. Het is een voorbeeld van een organisatie die haar betrokkenheid en inzet voor de lokale gemeenschap toont. Het is dan ook geen verrassing dat de media hier graag over berichten!
De twaalf winkels zitten onder andere in Haarlem, Den Helder en Alkmaar. Als onderdeel van de actie kunnen inwoners van elke regio stemmen op een lokale club, sportvereniging of maatschappelijke organisatie naar keuze die zij vinden dat een waardecheque verdient. Univé Noord-Holland doet vaker iets terug voor haar leden en de maatschappij. Zulke positieve bijdragen blijven dan ook niet onopgemerkt gebleven.
Het initiatief heeft een veel mediabelangstelling gekregen in de regio van elke winkel. Bijvoorbeeld, de winkel in Schagen werd opgepikt door diverse online media in de Noordkop, de winkel in Volendam verscheen in lokale kranten, en de winkel in Hoorn was op HoornRadio. Dat uitte zich in totaal met 22 uitingen, regionaal, lokaal en offline als online met een bereik van duizenden mensen. De waardecheques zijn niet alleen een financiële steun voor de gekozen goede doelen, maar ook een manier om de betrokkenheid van Univé Noord-Holland bij de lokale gemeenschappen te tonen.