200 liter per kamer per nacht

Door een uiterst slimme bewustwordingscampagne: gasten worden in de gelegenheid gesteld om op kosten van het hotel per overnachting 100 liter water te doneren aan een gezin die dat nodig heeft. Dit is een hoeveelheid die voldoende is voor een dag lang verbruik: om te drinken, te koken en te wassen. Slechts de helft van wat er per kamer per overnachting verbruikt wordt.
Author Casper van Diemen
Date 7 april 2023
Categorie Blogs & Vlogs, Klanten in de media
Slimme actie DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station
Date 7 april 2023
Categorie Blogs & Vlogs, Klanten in de media

Heb jij enig idee hoeveel (drink-)water hotelgasten gemiddeld verbruiken? Doe eens een gokje…

Het is zo’n 200 liter per kamer per nacht.
Ca. 50 liter wordt door het toilet gespoeld en de rest komt vrijwel volledig voor rekening van de douche. Dat doen we blijkbaar graag lekker lang als we niet thuis slapen.

Dát moet anders, vonden een paar creatieve koppen. Maar hoe krijg je gasten op respectvolle wijze bereid minder (drink-)water te gebruiken?

Door een uiterst slimme bewustwordingscampagne: gasten worden in de gelegenheid gesteld om op kosten van het hotel per overnachting 100 liter water te doneren aan een gezin die dat nodig heeft. Dit is een hoeveelheid die voldoende is voor een dag lang verbruik: om te drinken, te koken en te wassen. Slechts de helft van wat er per kamer per overnachting verbruikt wordt.

En het werkt. Want niet alleen reageren gasten heel enthousiast op deze waardevolle actie en doneren zij massaal waardoor heel veel gezinnen geholpen worden, ook resulteert het in een significant lager waterverbruik per kamer. En dat draagt dan weer bij aan de duurzame ambities van het hotel.
Enjoy water to give water.

Wauw.
Wat een waardevol en creatief ondernemerschap.

Floris LichtNikki SchouwenburgMachiel van Dooren en Frank van der Tang: wat zijn jullie lekker bezig. We hopen dat DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station en Made Blue Foundation nog veel mooie projecten zullen doen samen en heel veel andere ondernemende hoteliers zullen inspireren.

De bijdragen in onder andere Misset HorecaOnline Kenniscentrum Duurzaam Ondernemen en Meeting Magazine dragen hier in ieder geval aan bij!

Wie het uitgebreidere verhaal van Floris en Machiel wil lezen over deze actie, kan dat -bijvoorbeeld- hier doen: https://lnkd.in/eCKBGqhv

Onderstaand een greep uit enkele resultaten voor 200 liter per kamer per nacht

Tags BtB | Duurzaamheid | Hotellerie / MICE
09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media