Schoenmaker, blijf bij je leest.

Ik snap het: je ziet een gat in de markt en wilt geld verdienen, maar dit gaat wel heel ver! De afgelopen tijd zie ik nieuwsbrieven, facebook posts- en promoties, tv-commercials, radiocommercials en noem het maar op van diverse bedrijven voorbijkomen. Ze hebben allemaal dezelfde boodschap: ‘wij verkopen ook mondkapjes!’ Massaal zien bedrijven de commerciële kans om een grote klapper te maken met het verkopen van mondkapjes.
Author ContiNews
Date 22 mei 2020
Categorie Blogs & Vlogs
Mondkapjes (1)
Date 22 mei 2020
Categorie Blogs & Vlogs

Ik snap het: je ziet een gat in de markt en wilt geld verdienen, maar dit gaat wel heel ver! De afgelopen tijd zie ik nieuwsbrieven, facebook posts- en promoties, tv-commercials, radiocommercials en noem het maar op van diverse bedrijven voorbijkomen. Ze hebben allemaal dezelfde boodschap: ‘wij verkopen ook mondkapjes!’ Massaal zien bedrijven de commerciële kans om een grote klapper te maken met het verkopen van mondkapjes. Naar mijn mening een niet zo slimme move en ik zal uitleggen waarom. Wanneer je er als onderneming voor kiest om nieuwe producten of diensten aan te gaan bieden, moet je jezelf altijd het volgende afvragen: past dit bij mijn onderneming? Als je het mij vraagt slaan veel bedrijven deze stap op het moment over. Dat resulteert in ruis in de communicatie en imagoschade. Als simpel voorbeeld neem ik even een schoenmaker in de Randstad. Niet zomaar een schoenmaker; een schoenmaker gespecialiseerd in wandelschoenen. Hij is daar zo goed in dat mensen vanuit Friesland naar hem toe komen om hun schoenen te laten repareren. Je zou dus wel kunnen zeggen dat hij een flinke naam en reputatie heeft opgebouwd. Hij kiest ervoor om in deze periode ook mondkapjes te verkopen om zijn gemiste omzet goed te maken. Vervolgens promoot hij dit via diverse communicatiekanalen, maar hij heeft er verder niet over nagedacht wat dit betekent voor zijn reputatie. Wanneer hij dit communiceert stapt hij namelijk volledig buiten zijn identiteit als ‘Dé beste schoenmaker voor wandelschoenen’. Dat wordt dan dus: ‘Dé beste schoenmaker voor wandelschoenen en ook verkoper van mondkapjes’. Erg professioneel is dat niet he? 

Hoe dan wel?

Ik wil natuurlijk niet alles afbranden, want het kan wel: mits je dichtbij je gewenste identiteit blijft. Er zijn een hoop creatieve manieren om die kans wel te pakken. Er zijn een hoop bedrijven die wel dicht bij hun identiteit kunnen blijven en toch mondkapjes kunnen verkopen. Kledingmerken die mondkapjes verkopen met hun eigen design bijvoorbeeld. Of aan drukkerijen die mondkapjes aanbieden met eigen bedrukking. Of kom met een creatieve manier om de mondkapjes toch passend bij jouw identiteit te maken door middel van een opdruk of link naar jouw product of dienst. Om bij het schoenmaker voorbeeld te blijven, kun je ervoor kiezen om mondkapjes te verkopen met een opdruk van het logo van je wandelclub of een kreet die wandelaars aanspreekt: ‘You never walk alone’ bijvoorbeeld :’) Dus zoek jij een creatieve manier om nieuwe producten of diensten aan te bieden en wel dicht bij je identiteit te blijven? Neem dan contact met ons op. Vind jij het moeilijk om te bedenken wat jouw identiteit precies is? Wij hebben een sessie ontwikkeld om dit binnen 2 uur kraakhelder te krijgen. Bekijk het hier. 

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media