5 redenen waarom je met je bedrijf in het nieuws wilt komen

Elk bedrijf wil in het nieuws komen, of dit nou landelijk of regionaal is. Nieuwsberichten geven ergens de aandacht aan, en aandacht is publiciteit.
Author ContiNews
Date 13 augustus 2019
Categorie Blogs & Vlogs
blur-chair-close-up-1068530
Date 13 augustus 2019
Categorie Blogs & Vlogs

Het nieuws, vroeger in zwart-wit beeld op televisie en in de krant, tegenwoordig 24/7 online beschikbaar. Elk bedrijf wil in het nieuws komen, of dit nou landelijk of regionaal is. Nieuwsberichten geven ergens de aandacht aan, en aandacht is publiciteit. Publiciteit helpt jouw bedrijf om in beeld te komen van klanten, relaties en potentiële nieuwe klanten. Welk bedrijf wil nou niet met artikelen in dagbladen, vakbladen of op nieuwssites en noem maar op. Deze media bijvoorbeeld, doen veel voor je bedrijf als je erin terecht komt, maar wat is de achterliggende redenen dan? Hier zijn vijf reden waarom je met je bedrijf in het nieuws wilt komen; 

  1. Het bereik is groot Zowel online als offline media hebben een groot bereik. Doordat deze media inmiddels al jaren bestaan, hebben ze een bepaalde status, bekendheid en autoriteit. Veel mensen beschouwen daarom het nieuws van deze bronnen als belangrijk. Check onze PR resultaten en het bereik maar ;).
  2. Meer naamsbekendheid Het begrip zegt voldoende: “bekendheid van de naam van jouw product, dienst of bedrijf”. Door veelvuldig positief in de media te verschijnen gaan mensen jouw bedrijf herkennen en als goed en betrouwbaar beschouwen. Dit zorgt vervolgens voor dat mensen die naar jouw product of dienst op zoek zijn jouw bedrijf als een mogelijke oplossing zullen zien.
  3. Geloofwaardigheid omhoog Als iemand anders zich positief uitlaat over jouw bedrijf dan komt dit veel geloofwaardiger over dan wanneer je het zelf zegt. Toch zijn mensen geneigd dingen die opgeschreven staan eerder voor waarheid aan te nemen dan als ze gesproken worden. Een bericht over je bedrijf in dag- en/of vakbladen of op nieuwssites wordt over het algemeen als betrouwbaarder en dus geloofwaardiger bevonden, dan wanneer hetzelfde nieuws via de eigen kanalen van het bedrijf wordt verspreid.
  4. Positieve reputatie Een positieve reputatie geeft veel vertrouwen en kan zorgen voor succes. Tevreden klanten zijn essentieel, zij kunnen helpen een reputatie op te bouwen. Maar komt jouw bedrijf met positieve berichtgeving in de media, verhoogt dit de naamsbekendheid en het aanzien van je bedrijf, wat samenhangt met een positieve reputatie.
  5. Groei Publiciteit is niets meer dan een onderdeel van PR en dus van de communicatie. Het eindelijke doel en daarmee de reden dat een bedrijf in de media wil komen is #GROEI! Publiciteit heeft invloed op een betere reputatie, een beter draaiende business en invloed op het aankoopproces. Dit leidt vervolgens tot groei van het bedrijf.

Groetjes Els 

18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
12-10-2022 Foodello is een in Nederland vrij nieuwe online supermarkt. De retailer verkoopt voedsel en huishoudartikelen die niet in de winkelschappen belanden. Bijvoorbeeld vanwege een naderende tenminste-houdbaar-tot datum, een veranderde verpakking, of omdat een product uit het assortiment verdwijnt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media