5 Tips voor een sterkere breinpositie

In dit blog vertel ik jou wat jij kunt doen om jouw breinpositie te versterken. 
Author ContiNews
Date 1 september 2021
Categorie Blogs & Vlogs
brooke-cagle-g1Kr4Ozfoac-unsplash (1)
Date 1 september 2021
Categorie Blogs & Vlogs

Top of mind komen en blijven. Kreeg je maar een euro voor iedere keer dat je een uitspraak in die trant (trant, mensen, niet trend!) voorbij zag komen… Organisaties geven kapitalen uit om top of mind te komen en geven minstens zoveel geld uit om dat te blijven. (Weer twee euro euro….) Om hiervan een beeld te schetsen, deel ik graag een screenshot van het bovenste deel van de top 100 van adverteerders uit het onderzoek van Nielsen & MarketingTribune (publicatie van 23/2/’21). Het betreft hier de jaaruitgaven van 2019 en 2020, zowel cumulatief als gespecificeerd per medium. Ondanks de wazigheid van het plaatje, zie je dat de top vier bestaat uit getallen van 9 (!) cijfers. Zonder komma. In één jaar. *Slik. Gelukkig blijken we ook heel goed zichtbaar te kunnen worden/blijven zonder te beschikken over reclamebudgetten zoals die van AH, A.S. Watson, Lidl of Unilever. In dit blog vertel ik jou wat jij kunt doen om jouw breinpositie(*) te versterken. 

5 tips voor een sterkere breinpositie:

  • Weet wie je bent. Merken met een duidelijk DNA blijven beter hangen dan merken die ‘zwabberen’. Dit heeft alles met het volgende punt te maken.
  • Laat merken wie je bent. Draag je DNA uit in iedere vorm van communicatie: van hoe je je telefoon opneemt tot hoe je je opdrachten afrondt. Ons liever-lui-dan-moe brein vindt dat fijn, want hoe makkelijker iets in een hokje te stoppen is, hoe sneller het hokje gevuld kan worden. En dat laatste is wat ‘we’ graag willen. Doe jezelf dus een groot plezier en maak werk van het uitwerken van jouw organisatie DNA. Heb je hierbij hulp nodig, geef een gil. Ik kan je hierbij snel en effectief begeleiden.
  • Bruis! Energie straalt uit. Letterlijk. Het spat via jou van het scherm/de telefoon/de advertentie af. Zorg er dus voor dat je zo goed mogelijk in je vel zit. Hoe? Dat is natuurlijk hartstikke persoonlijk. In mijn geval werkt het fantastisch om iedere ochtend een minuut lang koud te douchen. En daarmee bedoel ik: echt koud. Witte-vingers-en-klappertanden-koud, zeg maar. Ik zei toch: het is hartstikke persoonlijk 😉
  • Laat van je horen. Hoe je dat doet, lees je in dit blog met tips over hoe je PR kunt genereren. Een tipje van de sluier: werk van binnen naar buiten.
  • Hou vol! Zelfs als je heel voortvarend en gestructureerd van start gaat, laten de resultaten een tijdje op zich wachten. Heb dus geduld; geef jouw merk de tijd om te hechten. Je zult zien: de aanhouder wint.

Mocht je na het lezen van dit blog vragen hebben over wat jij specifiek zou kunnen doen om jouw breinpositie(*) te versterken, neem dan contact met mij op. Ik help je graag verder. Groet, Amanda (*) Waar ik schrijf over ‘jouw breinpositie’ bedoel ik (ook) die van jouw merk, jouw bedrijf, jouw team of jouw project. 

18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
12-10-2022 Foodello is een in Nederland vrij nieuwe online supermarkt. De retailer verkoopt voedsel en huishoudartikelen die niet in de winkelschappen belanden. Bijvoorbeeld vanwege een naderende tenminste-houdbaar-tot datum, een veranderde verpakking, of omdat een product uit het assortiment verdwijnt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media