Door Danielle Cappon, Alius
In een tijd waarin onduidelijk politiek beleid, kritische mediaberichten en soms zelfs onbegrip de energietransitie onder druk zetten, is heldere en eerlijke communicatie belangrijker dan ooit. Juist in deze complexe context is het van grote waarde om een communicatiepartner naast je te hebben die niet alleen de media begrijpt, maar ook écht weet waar jij als organisatie voor staat.
Voor ons is Continews zo’n partner. Bij Continews denken ze proactief mee over relevante thema’s, signaleren kansen en hebben een goed gevoel voor nieuwswaarde. Samen brengen we niet alleen onze oplossingen onder de aandacht, maar dragen we ook actief bij aan het grotere verhaal van verduurzaming.
Dankzij het sterke netwerk van Continews vergroten we onze zichtbaarheid via diverse kanalen. Zo zijn we naast media-artikelen ook al meerdere keren te gast geweest bij radioprogramma’s.
Wat we bovendien waarderen, is hun directe en eerlijke aanpak. Ze geven aan wanneer een onderwerp (nog) niet sterk genoeg is voor publicatie en denken constructief mee over hoe het wél kan. Omdat ze diepgeworteld zijn in de duurzame sector, kunnen we snel schakelen en inspelen op actuele ontwikkelingen.
Wij geloven dat goede PR geen bijzaak is, maar een strategisch instrument. De verlenging van onze samenwerking met Continews voelt dan ook als een logische stap – omdat verduurzaming een krachtig en geloofwaardig verhaal verdient.