Duurzaamheid is veel meer dan een label. Bij Continews, als B-Corp, kijken we verder dan certificaten. Bij ons gaat het om organisaties die daadwerkelijk streven naar positieve impact op hun omgeving en daar transparant over zijn. Maar wat maakt een organisatie bewezen duurzaam?
Wij werken voor opdrachtgevers die:
- Actief bijdragen aan een positieve verandering in hun omgeving.
- Open en eerlijk communiceren over hun duurzaamheidsinspanningen.
- Niet alleen korte termijn acties ondernemen, maar continu werken aan verbetering op de lange termijn.
- Beschikken over een concreet plan voor toekomstige impact.
- Transparant zijn over hun vooruitgang, uitdagingen en doelstellingen
Het is waardevol als een organisatie B-corp is, of een Fairtrade certificering heeft, maar het is geen vereiste. Wat misschien (nog) wel belangrijker is, is de toekomstgerichte aanpak en de daadwerkelijke impact van een organisatie. Wat doen ze om hun omgeving positief te veranderen? Dat is waar wij bij Continews naar kijken: de ambitie en de bereidheid om te blijven verbeteren.
Onze rol als B-Corp
En wie zijn wij als B-corp? De brug. De brug tussen deze merken en de media. We maken verhalen zichtbaar en inspireren hopelijk ook anderen daarmee om met impact te werken. Duurzaamheid is geen eindbestemming, maar een reis: en door middel van communicatie deel je die reis.
Voor Continews betekent samenwerken met bewezen duurzame merken dat we dagelijks bijdragen aan een positieve verandering in de maatschappij. Onze B-corp principes staan niet alleen op papier, maar worden in de praktijk toegepast.