Een warme pakjesavond voor ieder gezin dankzij Univé Noord-Holland

Voor veel kinderen is pakjesavond helaas niet vanzelfsprekend. Om gezinnen in financiële nood te helpen, organiseerde Univé Noord-Holland de campagne Sint voor ieder kind. Van 17 tot en met 21 november kun je in alle Univé winkels speelgoed inleveren, dat vervolgens verdeeld wordt onder gezinnen die in armoede leven. 
Author Roos
Date 17 november 2025
Categorie Klanten in de media
fnVwcyhT7uMwW9GgLPhwyNVEBuFAAMVD1kvZpezZ
Date 17 november 2025
Categorie Klanten in de media

Voor veel kinderen is pakjesavond helaas niet vanzelfsprekend. Om gezinnen in financiële nood te helpen, organiseerde Univé Noord-Holland de campagne Sint voor ieder kind. Van 17 tot en met 21 november kun je in alle Univé winkels speelgoed inleveren, dat vervolgens verdeeld wordt onder gezinnen die in armoede leven. 

 

Als PR-medewerker bij Continews zie ik van dichtbij hoe belangrijk het is dat dit soort initiatieven ondersteund worden met sterke communicatie. Daarom vond ik het waardevol om Univé Noord-Holland te helpen deze campagne lokaal onder de aandacht te brengen, zodat zoveel mogelijk gezinnen bereikt worden. 

 

Maatwerk per winkel 

Univé Noord-Holland heeft twaalf fysieke winkels, die allemaal deelnamen aan de inzamelactie. Voor iedere vestiging maakten we een apart persbericht en stuurden deze uit naar lokale media. Zo riepen we inwoners in elke gemeente op om speelgoed te doneren in hun eigen Univé-winkel.  

 

In de media 

De aanpak bleek succesvol: in alle betrokken gemeenten verscheen berichtgeving over de campagne. Onder andere Rodi Den Helder, Schagen en Haarlem besteedden aandacht aan Sint voor ieder kind op hun websites Ook platforms als Haarlem Nieuws, Wieringer Nieuws en Alkmaar Nieuws publiceerden het persbericht. In print was de actie ook zichtbaar. Zo verscheen het persbericht onder andere in Nieuwsblad Schagen, Nieuwsblad SED, Nieuwsblad Edam-Volendam, Nieuwsblad Waterland, Nieuwsblad Haarlem en Nieuwsblad Den Helder.  

 

De kracht van lokale media 

Sint voor ieder kind is een mooi voorbeeld van hoe een grote campagne van Univé Noord-Holland extra impact krijgt door de kracht van lokale media. Bij Continews vinden we het waardevol om op deze manier bij te dragen aan maatschappelijke initiatieven die écht verschil maken.  

Onderstaand een greep uit enkele resultaten voor Een warme pakjesavond voor ieder gezin dankzij Univé Noord-Holland

Tags BtC
10-11-2025 Securitas Technology, onderdeel van Securitas, levert geïntegreerde beveiligingsoplossingen voor bedrijven van alle soorten en maten. Wereldwijd werken meer dan 13.000 collega’s in 40 landen dagelijks aan het veiliger maken van de mgeving en het bieden van een optimale klantervaring.
10-09-2025 Holland Solar werkt al langere tijd samen met Continews voor de persvoorlichting. De samenwerking wordt nu uitgebreid. Waar Continews zich tot nu toe exclusief richtte op zonnestroomsystemen op woningen, zal het bureau voortaan de persvoorlichting verzorgen voor alle zonne-energieonderwerpen van Holland Solar.
04-08-2025 In een tijd waarin onduidelijk politiek beleid, kritische mediaberichten en soms zelfs onbegrip de energietransitie onder druk zetten, is heldere en eerlijke communicatie belangrijker dan ooit. Juist in deze complexe context is het van grote waarde om een communicatiepartner naast je te hebben die niet alleen de media begrijpt, maar ook écht weet waar jij als organisatie voor staat.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media