Een simpele tip om jouw website in het nieuwe jaar beter vindbaar te maken

Aankomende dagen zijn wat onrustig. Eindejaarsdrukte slaat toe, de out-of-office berichten staan weer aan, projecten moeten nét voor het nieuwe jaar nog afgerond worden óf misschien ben je al klaar en heb je tijd over! Om die tijd te vullen heb ik een simpele tip om jouw website aankomend jaar beter vindbaar te krijgen, namelijk: een FAQ pagina.
Author ContiNews
Date 24 december 2020
Categorie Blogs & Vlogs

Aankomende dagen zijn wat onrustig. Eindejaarsdrukte slaat toe, de out-of-office berichten staan weer aan, projecten moeten nét voor het nieuwe jaar nog afgerond worden óf misschien ben je al klaar en heb je tijd over! Om die tijd te vullen heb ik een simpele tip om jouw website aankomend jaar beter vindbaar te krijgen, namelijk: een FAQ pagina. Hoewel veel organisaties niet per se een FAQ nodig hebben is het toch een leuke manier om bij te dragen aan de vindbaarheid en daarnaast ook na te denken over het doel van pagina’s en de website. Met welke vragen kunnen bezoekers bij jou terecht? Je kunt hier mooi op inspelen door hier gerichte vragen te beantwoorden die aansluiten op jouw product en/of dienst. Wanneer je dit op de juiste manier doet zal Google jou een groter zoekresultaat geven:

Een simpele tool die je daarbij kan helpen is Yoast. Dus maak ten eerste een lijst met vragen die jij veel binnen krijgt en ten tweede een lijst met vragen die aansluiten op onderwerpen waar jij op gevonden wil worden. Zo hebben wij in onze lijst de vragen staan:

  • Wat is missie?
  • Wat is visie?
  • Wat is een propositie?
  • Wat is PR?
  • Wat is marketing?

Nog een tip: combineer vragen met elkaar, zoals: Wat is het verschil tussen missie en visie? Zo is ons best gelezen blog: ‘Wat is het verschil tussen marketing, communicatie en PR?‘. Hulp nodig bij het opstellen van een FAQ? Wij helpen je graag.  Tom Winter 

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media