Get to the point: waarom jouw marketing-filosofie in een paar zinnen duidelijk moet zijn

Het is 1977. Steve Wozniak en Steve Jobs zijn reeds gestart met het welbekende bedrijf Apple en hebben hun eerste product, ‘Apple I’, in 1971 op de markt gebracht. Soepel verloopt hun samenwerking niet, aangezien ze het vaak niet eens zijn over hoe ze het product marketing wise op de markt brengen.
Author ContiNews
Date 20 februari 2020
Categorie Blogs & Vlogs

Het is 1977. Steve Wozniak en Steve Jobs zijn reeds gestart met het welbekende bedrijf Apple en hebben hun eerste product, ‘Apple I’, in 1971 op de markt gebracht. Soepel verloopt hun samenwerking niet, aangezien ze het vaak niet eens zijn over hoe ze het product marketing wise op de markt brengen. Na verloop van tijd komt er een nieuwe partner om de hoek kijken: Mike Markkula. Die introduceerde – zoals hij dat noemt – de volgende marketing-filosofie:

Bron: Steve Jobs 

De redenen waarom ik dit verhaaltje met jullie wil delen, is omdat het 1: kort en krachtig is en 2: nog steeds klopt! Ik vind het soms wonderbaarlijk hoe sommige bedrijven met onwijs wollige, niks-zeggende-teksten en een tachtig slides omvattende presentatie hun propositie duidelijk maken. 

“In een tijdperk van digitale media is het niet meer de vraag hoe je de doelgroep bereikt, maar met welke boodschap.”

Het is dus cruciaal dat jij kort en bondig kunt uitleggen wat je doet, voor wie je dat doet en waarom je dat doet. Vind jij het moeilijk om deze antwoorden zo uit je mouw te schudden? Werk aan de winkel! Wij hebben een sessie ontwikkeld waarin wij jou helpen om dit binnen een uur duidelijk te krijgen. Bekijk hem hier. Tom Winter

10-09-2025 Holland Solar werkt al langere tijd samen met Continews voor de persvoorlichting. De samenwerking wordt nu uitgebreid. Waar Continews zich tot nu toe exclusief richtte op zonnestroomsystemen op woningen, zal het bureau voortaan de persvoorlichting verzorgen voor alle zonne-energieonderwerpen van Holland Solar.
04-08-2025 In een tijd waarin onduidelijk politiek beleid, kritische mediaberichten en soms zelfs onbegrip de energietransitie onder druk zetten, is heldere en eerlijke communicatie belangrijker dan ooit. Juist in deze complexe context is het van grote waarde om een communicatiepartner naast je te hebben die niet alleen de media begrijpt, maar ook écht weet waar jij als organisatie voor staat.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media