‘Alles voor een glimlach’

Alles voor een glimlach’ is het motto van Coolblue, één van de meest succesvolle en klantgerichte webwinkels van de Benelux. Met meer dan 75.000 online beoordelingen scoren ze gemiddeld een 9.3.
Author ContiNews
Date 12 maart 2020
Categorie Blogs & Vlogs
OriginalJPG-Delivery_CoolblueFietstBE-03
Date 12 maart 2020
Categorie Blogs & Vlogs

Een sterk merk neerzetten, hoe doe je dat? Dit heeft niet alleen te maken met een ijzersterke identiteit, perfect ingerichte communicatiemiddelen of de positionering van jouw organisatie richting jouw doelgroep. Het is ook belangrijk dat intern in de organisatie bekend is waar de organisatie voor staat, wat zijn de kernwaarden, weet iedereen de identiteit van de organisatie, oftewel het interne imago. Het interne imago gaat dus verder dan enkel de interne communicatie. De medewerkers dragen allemaal bij aan de uitstraling van jouw organisatie. Neem bijvoorbeeld Coolblue, persoonlijk vind ik dit een goed voorbeeld van een organisatie waarbij zowel het interne als externe imago in lijn staan met elkaar. Hoe zorgt Coolblue ervoor dat de heldere klantbelofte ook intern inspirerend werkt en daadwerkelijk wordt gevoeld en uitgevoerd door al haar medewerkers? ‘Alles voor een glimlach‘ is het motto van Coolblue, één van de meest succesvolle en klantgerichte webwinkels van de Benelux. Met meer dan 75.000 online beoordelingen scoren ze gemiddeld een 9.3. En niet alleen hun klanten laten ze lachen, Coolblue doet ook alles voor een glimlach van haar medewerkers. Trotse medewerkers, dat wil toch elke werkgever?! Goed gemotiveerde medewerkers brengen sfeer in het bedrijf, zetten zich voor 100% in en zijn de beste reclame voor je bedrijf. Bij Coolblue leeft het motto zowel online als offline bij elke medewerker. Van de klantenservice en het webcare-team tot aan de bezorgers, iedereen heeft hetzelfde eindresultaat voor ogen: klanten gelukkig maken. Coolblue heeft een heldere visie, duidelijke kernwaarden en alle neuzen wijzen dezelfde kant op: die van de gewenste identiteit. Is het voor jouw medewerkers duidelijk wat er van hen verwacht wordt in termen van kennis, houding en gedrag. Zeker nu veel organisaties met thuiswerkers te maken hebben is het meten van het interne imago belangrijk. Want krijg je via die videocalls mee hoe het met jouw teams gaat? Of alle neuzen nog dezelfde kant op staan? Niet echt toch? Dan is een intern imago-onderzoek misschien wel iets voor jouw organisatie. Klik hier voor meer informatie. Groetjes Els 

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media