Als PR-bureau klanten proactief waarschuwen over ‘doggystyle’

De ene hond is de andere niet. Althans zo bleek toen we werden gebeld door een stichting dat een reclame-uiting van een van onze opdrachtgevers niet gepast zou zijn.
Author ContiNews
Date 16 juli 2019
Categorie Blogs & Vlogs
Doggystyle-a-la-Sky-en-Kimbo
Date 16 juli 2019
Categorie Blogs & Vlogs

De ene hond is de andere niet. Althans zo bleek toen we werden gebeld door een stichting dat een reclame-uiting van een van onze opdrachtgevers niet gepast zou zijn. Het ging om een ‘grappige’ post op Facebook met daarin een Franse Bulldog, die lag te chillen op het strand. Moet kunnen toch? De halve wereld maakt reclame in combinatie met dieren, want wie wordt daar nou niet blij van?! Toch niet zo’n goed idee, zo blijkt. Want wat ik niet wist (en mijn opdrachtgever ook niet) is dat dit type hond eigenlijk behoorlijk gehandicapt is en veel pijn en ademhalingsmoeilijkheden ervaart door het uiterlijk, als gevolg van de manier van fokken. Naïef, zullen sommigen zeggen. Honden en kattenpolitie Gelukkig is er een club die waakt over het welzijn van deze dieren, Stichting Dier&Recht. Ze geven terecht aan dat wanneer je honden en of katten in reclame-uitingen gebruikt die ‘op de lijst’ staan, dit een koopintentie aan zou kunnen wakkeren. Dat zou kunnen betekenen dat mensen dus dit soort dieren aan blijven schaffen, ‘want ze zien er zo schattig uit’. Letten jullie wel allemaal op de verkeersregels vandaag? Stichting Dier&Recht wees ons terecht op het leed van deze dieren en het mogelijke effect van reclame waar zij een rol in spelen. Ik vind het top dat zij dit doen! Veel mensen zijn zich denk ik namelijk van geen kwaad bewust. Nu vroeg de stichting mij in een latere mail al onze opdrachtgevers proactief te informeren/adviseren over het gebruik van huisdieren in uitingen. Eerst dacht ik: doen we. Later dacht ik: ehm, dat zou hetzelfde zijn als ik al onze opdrachtgevers een mail stuur dat ze zich wel aan de verkeersregels moeten houden. Bij deze 😉 Enfin; ik adviseer proactief middels een blog dus. Je kunt zelf niet alleen helpen door geen reclame te maken met deze dieren, je kunt ook reclames melden die je voorbij ziet komen. Dat kan hier. Meer info over Dier&Recht. De onderstaande rassen zijn in meer of mindere mate kortsnuitig; de vetgedrukte in extreme mate: 

  • Affenpinscher 
  • BostonTerriër 
  • Dwergkees 
  • EngelseBulldog 
  • FranseBulldog 
  • GriffonBelge 
  • GriffonBruxelles 
  • JapanseSpaniel 
  • Mopshond 
  • Pekingees 
  • PetitBrabançon 
  • ShihTzu 
  • BordeauxDog
  • Boxer
  • Bullmastiff
  • CavalierKingCharlesSpaniel
  • Chihuahua
  • Lhasa Apso
  • Mastiff
  • Mastino Napolitano
  • Staffordshire Bull Terriër
  • Yorkshire Terriër

Ik ben benieuwd of jij hier iets mee gaat doen? Casper 

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media