Afgelopen dinsdag maakte Koning Willem-Alexander bekend dat het kabinet ruim 1 miljard euro extra uittrekt voor het begeleiden van mensen naar ander werk. Nu hoeft niet alleen het kabinet te investeren in bijscholing. Ook als werkgever kun je investeren in je medewerkers, want dat loont! Bied je al bij- of omscholing aan? Dan is de kans groot dat jouw personeel tevredener en gemotiveerder werkt. Heb je hier wel oren naar? Zeker doen, biedt bijvoorbeeld je personeel bijscholing aan op het gebied van marketing en PR. Als bedrijf bind je op deze manier medewerkers aan je. Je geeft ze namelijk een soort cadeau en een blijk van waardering en vertrouwen. Daarnaast laat je zien dat je als organisatie flexibel en innovatief bent. Door werknemers op te leiden of bij te scholen, bijvoorbeeld dus in marketing en PR, zijn ze breder inzetbaar. Jouw medewerkers kennen de producten en diensten van de organisatie als geen ander, maar beter nog: zij brengen de juiste verhalen naar buiten omdat ze op de werkvloer zitten. Jouw medewerkers opleiden in effectieve PR draagt bij aan het op gang houden van de storytelling en zichtbaar blijven als organisatie. Hierdoor wordt je bedrijf wendbaarder en speel je sneller in op de laatste veranderingen. Wij zien in ieder geval een enorm voordeel in het bijscholen van medewerkers binnen een organisatie. Een reden om het ‘Zelf doen’ traject onder de aandacht te brengen. Een traject van 12 weken, waarbij aan het eind van het programma een volledig plan op tafel ligt. Een plan die de ‘Zelf doeners’ komende jaren houvast biedt ten aanzien van de marketing en communicatie van jouw organisatie. Klinkt interessant? Neem gerust contact op, we vertellen er graag meer over. Groetjes Els