Oktober staat bij ons in het teken van websites. Een website maken kan iedereen. Hoe zorg je, door middel van de juiste content en uitstraling ervoor dat jouw doelgroep getriggerd wordt? Dat lees je hier. Maar dan… dan heb je een goede website, dan wil je natuurlijk ook dat mensen jouw website vinden als ze op specifieke woorden googlen. Dit kun je doen door regelmatig én relevante content toe te voegen, bijvoorbeeld middels een blog. Blog: simpelweg gewoon een stuk tekst of artikel dat wordt gepubliceerd op een website. Bloggen is niet alleen voor de zogenoemde influencers die hun blog wijden aan het schrijven over een nieuw en hip restaurantje in de buurt, het delen van reistips of iets anders vermakelijks. Bijna elk bedrijf kan blogs meenemen in haar communicatieplan. Zakelijk bloggen is zeker de moeite waard en brengt diverse voordelen met zich mee. Met een blog creëer je meer klantenbinding, een betere vindbaarheid op Google en het is leuke content voor je sociale mediakanalen en website. Ik vertel je er graag meer over in dit blog: Door op regelmatige basis blogs op je website te plaatsen zorg je voor een constante stroom van nieuwe en unieke content op je website. En unieke content, daar houdt Google van! Daarnaast kan je in een blog diep en gefocust ingaan op één specifiek onderwerp. Dat bloggen extra verkeer naar je website trekt is natuurlijk super, maar het hogere doel is natuurlijk om middels blogs in contact te komen met potentiële nieuwe klanten en tevens bestaande bezoekers beter aan je te binden.
MET EEN BLOG LAAT JE ZIEN DAT JE EEN EXPERT BENT
Wanneer je lekker uiteten gaat ga je naar een goed restaurant en een nieuwe auto koop je bij een betrouwbare dealer. Ook jouw potentiële klanten doen vaak alleen zaken met mensen die ze vertrouwen en verstand van zaken hebben. Door te bloggen over jouw vakgebied kun je perfect laten zien waarom deze bij jou moet zijn. Vertel niet alleen over je eigen producten of diensten. Maar misschien heb je ook een visie over een maatschappelijke ontwikkeling of een wetswijziging die betrekking heeft op jouw vakgebied of dat van je klanten? Zo laat je zien dat je de ontwikkelingen op de voet volgt en dat je daarop inspeelt. Bloggen is een goede manier om te laten zien wat je als bedrijf in huis hebt.
BLOGGEN ZORGT VOOR MEER TRAFFIC NAAR JE WEBSITE
Zoekmachines zijn dol op verse en unieke content, dat weten we allemaal. Hoe meer onderscheidende artikelen op internet, hoe meer er voor bezoekers te kiezen valt. Wanneer je gaat bloggen draagt dit dus bij aan de unieke content en betere vindbaarheid. Een extra pluspunt: hoe meer relevante links naar je website, hoe hoger de website scoort in Google. Meer informatie over bloggen of vrijblijvend sparren over jouw website? Neem contact met ons op! Groet Els