Nee joh, doe niet zo raar. Nou, als je een autoriteit wilt zijn in jouw markt dan moet je denk ik zichtbaar zijn bij iedere trend. Positief of negatief. Hoe bedoel je? Niet alles kan alleen maar positief zijn. Mensen geloven dat ook helemaal niet. Dus waarom doen alsof. Nieuws gaat over trends. Een tijdelijke negatieve trend hoeft helemaal niet te betekenen dat klanten je niet meer zien staan. Ok dat als verkoop tegenzit bel je gelijk een journalist met dat nieuws? Nee zo zwart / wit is het niet. En het gaat er ook om hoe je het brengt. Je kunt tegenvallers best communiceren zolang je tegelijkertijd ook de kansen en of ontwikkelingen benoemt. Anders ben je een organisatie zonder visie, dan heb je een heel ander probleem. Ik weet het niet hoor, kan je niet beter afwachten Dat ligt eraan. Zie jou jouw merk als een belangrijke speler in de markt? Dan wordt er hoe dan ook over je gepubliceerd. En wanneer jouw organisatie de plek als ‘autoriteit’ niet inneemt dan doet jouw concurrent het wel. Dus kijk goed naar de verwording van nieuws. Spot trends ook als die negatief zijn en plak de kansen er tegenaan. Zo blijf je in control. Geldt dat dus alleen voor marktleiders? Nee ik denk voor ieder merk welke een belangrijke positie in wil nemen in haar markt en oprecht over wil komen.