Als je als organisatie wilt blijven groeien, de concurrentie een stapje voor wilt blijven en je medewerkers wilt behouden, is het een slim idee om te investering in het opleiden. Ook als je niet groeit maar juist inkrimpt, waar we natuurlijk niet vanuit gaan, kan opleiden een slimme zet zijn. Of je als organisatie nou groeiende bent of niet, opleiden kost geld. Of toch juist niet?
Bespaar juist door te investeren
In mijn vorige blog vertelde ik al meer over het benutten van capaciteiten middels bij- en omscholing. Iedereen weet dat opleiden geld kost, voor niets gaat immers enkel de zon op, maar heb je al eens gedacht aan alle kosten die je bespaart door te investeren in kennis? Het geeft je niet alleen recht op subsidies en fiscale voordelen zoals tijdens de coronapandemie vele malen naar voren is gekomen, het levert ook nog andere voordelen op die er uiteindelijk voor gaan zorgen dat deze investering geld oplevert. Ik geef je er een aantal.
- Zo leidt beter geschoold personeel tot betere kwaliteit;
- Hogere productiviteit en een hoger niveau in je bedrijf;
- Medewerkers die beter op hun plek zitten en de mogelijkheid tot een opleiding krijgen, zijn meer gemotiveerd en hebben meer binding met je bedrijf.
Volgens mij klinken deze voorbeelden als muziek in de oren van veel ondernemers. Niemand zegt nee tegen een hogere productiviteit en een betere kwaliteit toch? Ben jij na het lezen van deze voordelen geïnteresseerd geraakt in het bij- en omscholen van jouw medewerkers? Wij bieden een bij- en omscholingstraject aan op vlak van PR en marketing: programma’s die onze klanten ‘het’ letterlijk zelf leren doen. Kijk vooral hier voor meer informatie, kom snel een keer langs of neem telefonisch contact met ons op. Wij vertellen je graag meer over het ‘Zelf doen’ traject. Groetjes Els