Het kan bijna niet aan je voorbij zijn gegaan afgelopen week omdat de media er vol mee stonden. Op 4 januari was het 25 jaar geleden dat de voorlopig laatste Elfstedentocht werd verreden. De NOS stond dinsdag volledig in het teken van de in 1997 gereden editie. De rit werd online in zijn geheel herhaald en de hele dag werden op televisie flitsjournaals uitgezonden om het evenement te herbeleven. Naast dat het bijzonder is omdat het dus 25 jaar geleden is dat de laatste Elfstedentocht werd gereden, vind ik deze zet van de NOS interessant omdat het om het herhalen van goede content gaat. Én daarnaast wordt er zowel offline als online veel over geschreven, en op ingehaakt door verschillende media en mensen. Social media stond vol met Elfstedentocht berichten: over de uitzending, organisatie die destijds de tocht sponsorde, mensen die erbij waren geweest. Grappig om te zien. Ik ben benieuwd of mensen ook massaal zo veel aandacht aan dit bijzondere moment hadden besteed als er vanuit de NOS e.d. geen aandacht aan was besteed. Over het algemeen adviseren wij als PR-bureau ook om goed presterende content te herhalen.Ik schreef al eens een blog over het herhalen van goed scorende content (je leest ‘m hier). De gedachte daarachter is helder: wie succes wil hebben, doet precies wat de vorige keer succes opleverde. De kracht van herhaling, toch? In de praktijk werkt dat in veel gevallen inderdaad ook zo, al zwakt het effect na iedere herhaling wat af. Dus niet te vaak dezelfde dingen herhalen. Groetjes Els