Coronavirus zorgt ook voor positieve communicatie

Het coronavirus beheerst ons leven. Elke dag worden we overspoeld met berichtgeving over het virus, vaak negatief. Dat is logisch: het zijn nou eenmaal niet écht leuk tijden, maar toch is er ook genoeg positief nieuws te melden rondom de situatie.
Author ContiNews
Date 19 maart 2020
Categorie Blogs & Vlogs
Foto-Breda-Locos
Date 19 maart 2020
Categorie Blogs & Vlogs

Het coronavirus beheerst ons leven. Elke dag worden we overspoeld met berichtgeving over het virus, vaak negatief. Dat is logisch: het zijn nou eenmaal niet écht leuk tijden, maar toch is er ook genoeg positief nieuws te melden rondom de situatie. De landelijke acties, kansen die bedrijven zien en positieve effecten die hier al uit voort zijn gekomen. Als positieve noot deze dagen én ter inspiratie deel ik een aantal communicatie-uitingen die mij opvielen: – #CORONAHULP. Nu de kinderen niet meer naar school gaan, men zoveel mogelijk thuis moet werken en we eigenlijk allemaal zoveel mogelijk in thuisisolatie moeten verblijven is de hashtag #CORONAHULP in het leven geroep. Kun je hulp gebruiken of wil je je hulp aanbieden, meldt dit dan onder deze hashtag. – We hebben allemaal megaveel respect voor alle mensen die Nederland draaiende houden op dit moment. Dit respect werd dinsdagavond in grote delen van het land getoond. Om 20:00uur werd er massaal geklapt voor deze toppers! Kippenvel toch?! – Nu de voetbalwedstrijden voorlopig niet doorgaan, moedigen de voetbalsupporters een andere club aan: ze steunden zorgpersoneel door spandoeken op te hangen bij de ziekenhuizen. Zoals bijvoorbeeld de Breda Loco’s (zie foto hierboven) hebben gedaan: ‘Hier werken de helden van Breda’. Dit is een van de vele slogans op de spandoeken die het ziekenhuispersoneel een steuntje in de rug geven. – De kracht van het internet. Trainingen, workshops, e-learning modules; bedrijven anticiperen snel en bieden deze alternatieven aan om de zaken door te laten draaien. Kunnen/mogen we met z’n allen de deur niet uit, dan bieden wij de oplossing via het internet. Ook scholen blijven niet achter nu zij de deuren voorlopig moeten sluiten: Zowel hardcopy als via het internet wordt lesmateriaal aangeboden. Of neem bijvoorbeeld de ‘digitale’ mogelijkheid om toch opa of oma even te ‘zien’ via Facetime. We houden meer van het internet dan ooit tevoren en delen ook graag met elkaar deze voordelen. Dit is nog maar een kleine greep uit de landelijke initiatieven die zorgen voor positieve communicatie rondom het coronavirus, want niet alle communicatie hoeft negatief te zijn! Communicatie is de ‘key’, positieve communicatie in slechtere tijden zeker.  Wil je als organisatie positief inhaken in de communicatie rondom het coronavirus, of meer informatie? Ik wilde zeggen ‘kom gezellig langs’ maar dat mag voorlopig niet.. Dus bel ons gerust. Groetjes Els

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media