Haarlem – NFIR B.V. gaat de samenwerking aan met PR-bureau Continews om voor een langere periode samen te werken op het gebied van public relations. De bedoeling is het proactief ontwikkelen van gratis publiciteit, waarbij gebruik wordt gemaakt van de contacten die Continews heeft met nationale, regionale en branchespecifieke media.
Het Nederlands Forensisch Incident Response (NFIR) is een van de grootste leveranciers van cybersecurity aan organisaties in Nederland. Ze helpen organisaties als ze een cyberincident hebben, met als doel de impact in de kiem te smoren. Daarbij doen ze ook digitaal forensisch onderzoek om de oorzaak van het incident te achterhalen. Daarnaast helpt NFIR bij het vergroten van de weerbaarheid tegen cyberincidenten en biedt zij ondersteuning bij het verbeteren en actief monitoren van digitale infrastructuur. De opdrachtgevers van NFIR komen uit vitale sectoren, waar ze vooral verantwoordelijk zijn voor de nationale digitale infrastructuur. Enkele voorbeelden zijn de energiesector, de gezondheidszorg en openbaar bestuur. Een spraakmakende opdracht uit de laatstgenoemde sector is het testen van de Corona Check-applicatie. “We doen graag goed ons werk en hebben daarin echt een verhaal te vertellen”, vertelt Arwi van der Sluijs, algemeen directeur van NFIR B.V. “Met Continews vonden wij een bedrijf dat gelooft in ons verhaal en hun aanpak en ervaring creëert daarin mogelijkheden.”
Positionering
Voor Continews ligt er een uitdaging om het bedrijf goed op de markt te zetten. Casper van Diemen, eigenaar van Continews: “Ik ben uiteraard erg blij met de samenwerking en kijk graag vooruit hoe we het beste NFIR in de markt kunnen zetten. Cybersecurity is een erg belangrijk onderwerp, waar we in Nederland nog veel over kunnen leren en daar kunnen we mee bezig. We gaan het vertrouwen dat NFIR in ons heeft gestoken terugbetalen en daarom zetten we gelijk in op resultaten. Het begin was al veelbelovend en ik heb er vertrouwen in dat dit doorgezet wordt.”