De kracht van een referentie!

Wanneer je een nieuwe stofzuiger wilt kopen, of bij een – voor jou nog onbekend – restaurant wilt gaan eten of naar een sportschool op zoek bent, we zoeken eerst naar referenties! We raken nou eenmaal sneller overtuigd van een product of dienst als er positieve referenties naar voren komen bij het zoeken op internet.
Author ContiNews
Date 11 juni 2019
Categorie Blogs & Vlogs
mimi-thian-ZKBzlifgkgw-unsplash
Date 11 juni 2019
Categorie Blogs & Vlogs

Wanneer je een nieuwe stofzuiger wilt kopen, of bij een – voor jou nog onbekend – restaurant wilt gaan eten of naar een sportschool op zoek bent, we zoeken eerst naar referenties! We raken nou eenmaal sneller overtuigd van een product of dienst als er positieve referenties naar voren komen bij het zoeken op internet. Maar ook de referentie die wordt gegeven door een bekende weegt extra omdat het vertrouwd overkomt.

 

Wat zeggen klanten over jouw werk of jouw diensten?

Referenties dus… referenties zijn waardevol voor een onderneming omdat ze het vertrouwen van (potentiële) doelgroepen vergroten doordat ze transparantie bieden in het product of de service. Wat zijn de positieve dingen? Wat zijn de minder positieve dingen? Hoe wordt het proces ervaren? Allemaal vraagstukken die helpen in het beslissingsproces van anderen; ze zorgen ervoor dat potentiële klanten een goede afweging kunnen maken. Een referentie case is een uitstekend middel om klanten hierin te faciliteren. Je kunt namelijk nog wat dieper dan een gewone referentie ingaan op het proces en de beleving.

 

 

Drie tips voor het kiezen;

1. Kies met zorg de klanten aan wie je een referentie gaat vragen

Herken de juiste klanten. Dit zijn klanten waar je al een degelijke relatie mee hebt opgebouwd. Niet iedere klant zal namelijk een referentie geven. Een klant waarmee je een relatie hebt opgebouwd, heeft waarschijnlijk een hoop positieve ervaringen en is daarom in een referentie ook positief!

2. Kies het juiste moment

Timing is everything. Wanneer je nog niet echt een samenwerking hebt met een klant, of wanneer er net iets is misgelopen is, het niet helemaal het juiste moment om een referentie te vragen.

3. Stel de vraag op de juiste manier

Wat maakt jullie samenwerking bijzonder? Wanneer je je klant om een referentie wilt vragen, wil je die vraag zeker beantwoord hebben. Bespreek die bijzondere samenwerking of die speciaal geleverde diensten, en vraag dan of dat ook interessant zou kunnen zijn voor anderen. Is het antwoord op die vraag een ja, dan is het kat in het bakkie en kun je ons bellen. Wij regelen het interview en geven de referentie van jouw klant vorm! Wil je meer weten over wat referenties kunnen doen voor jouw bedrijf? Wij helpen je graag. Groetjes Els

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media