Sinds 2019 werken Continews en dé VakantieDiscounter samen. Laura Vlaanderen, Teamlead contentmarketing, “Door de samenwerking met Continews leren journalisten jou en je merk kennen. En hoe fijn is het dat een journalist je dan zelf proactief benadert in plaats van dat je zelf een persbericht moet sturen om dit te bereiken. Dit laat wel zien dat het abonnement van Continews echt van toegevoegde waarde voor ons is. Je bereikt uiteindelijk meer, maar met minder effort.”
dé VakantieDiscounter verkoopt pakketreizen, met de focus op zonvakanties zowel binnen als buiten Europa. Vooral landen als Spanje, Turkije en Griekenland zijn populaire bestemmingen. dé VakantieDiscounter verkoopt bijvoorbeeld ook stedentrips en autovakanties, maar dit is niet hun corebusiness.
Wie doet het met wie
Laura laat het volgende weten: “Wij zijn zeer tevreden over onze samenwerking. Het laagdrempelige contact ervaar ik als heel prettig. Via collega’s van Vliegtickets.nl zijn wij in contact gekomen met Continews”, aldus Laura. Vliegtickets.nl is net als dé VakantieDiscounter een dochterbedrijf van Otravo. “Gezien het feit dat Continews al veel deed voor Vliegtickets.nl was de keuze snel gemaakt. Door het werk voor Vliegtickets.nl hadden zij al ervaring en connecties met belangrijke journalisten in de reisbranche, wat voor ons een groot pluspunt was.”
De eindbestemming
“Wij willen maandelijks de landelijke media bereiken, en dan vooral de consumentenmedia. Onze doelgroep is ontzettend breed. Iedereen die een pakketreis wil boeken behoort tot onze doelgroep, van jong tot oud, van vriendengroepen tot alleenstaanden.”
dé VakantieDiscounter vindt het belangrijk om met laagdrempelig en toegankelijk nieuws naar buiten te komen, wat wordt opgepakt door de grote landelijke media zoals Het Algemeen Dagblad, de Telegraaf, de NOS en Editie NL. Het moet makkelijke informatie zijn, die voor iedereen leesbaar is. “De medewerkers van Continews helpen ons bij het creëren van dit laagdrempelige en toegankelijke nieuws.” Laura geeft daarnaast het volgende aan: “Met ons Landelijk-abonnement is het doel om maandelijks in de media te verschijnen en daardoor onze zichtbaarheid en naamsbekendheid te vergroten. Dit werkt voor ons heel goed en zorgt voor continuïteit.”
Bron van inspiratie
dé VakantieDiscounter geeft een goede afspiegeling van de Nederlandse bevolking, omdat het bedrijf veel boekingen heeft in elk doelgroepsegment. Hierdoor is dé VakantieDiscounter een waardevolle bron voor de media.
Laura zegt hierover het volgende: “Binnen de reisbranche zijn wij een grote jongen, waardoor wij snel cijfers en data kunnen verzamelen. De media weten inmiddels ook dat dit een goede afspiegeling is van de Nederlandse bevolking. Ook het geregeld aanbieden van content aan de media heeft eraan bijgedragen dat wij als een waardevolle bron worden gezien. Dit hebben wij samen met de medewerkers van Continews bereikt.”
Het resultaat mag er zijn
“Het resultaat wat mij het meeste is bijgebleven, is het item over de populariteit van lokale luchthavens”, aldus Vlaanderen. “Wij hadden nooit verwacht dat dit bericht zo groot opgepakt ging worden. Dit is zeker te danken aan de professionaliteit en bijdrage van de medewerkers van Continews.”