Door werknemers bij te scholen, bijvoorbeeld in marketing en PR, zijn ze breder inzetbaar!

De Maassilo in Rotterdam heeft drie grote hallen voor evenementen. Maar die evenement, die zijn er nu helaas niet. Nu kunnen daklozen er ’s nachts terecht. Café-eigenaren Jesse en Kevin hebben hun bruin café in Hoorn omgebouwd tot oud-Hollandse snoepwinkel.
Author ContiNews
Date 6 november 2020
Categorie Blogs & Vlogs

De Maassilo in Rotterdam heeft drie grote hallen voor evenementen. Maar die evenement, die zijn er nu helaas niet. Nu kunnen daklozen er ’s nachts terecht. Café-eigenaren Jesse en Kevin hebben hun bruin café in Hoorn omgebouwd tot oud-Hollandse snoepwinkel. ‘Plan C’, noemen zij de metamorfose met als aanleiding de gedeeltelijke lockdown. Door de coronacrisis moet KLM het personeelsbestand inkrimpen. De luchtvaartmaatschappij moedigt werknemers daarom aan de overstap te maken naar een sector waarin wél werk genoeg is: de zorg. Het bedrijf regelt voor geïnteresseerden een kennismaking met werken in de zorg, inclusief een doorbetaalde oriëntatieperiode. Een greep uit talloze voorbeelden van de switches die mensen maar ook bedrijven maken gedurende de coronacrisis. Switchen kan ook binnen een organisatie. Bijvoorbeeld door bij- of om te scholen. Je kunt als medewerker zelf bij jou baas of leidinggevende aankaarten dat je hier wel oor naar hebt. Of als organisatie kun je dit als een gat in de markt zien. Want door werknemers bij te scholen, bijvoorbeeld dus in marketing en PR, zijn ze breder inzetbaar. Jouw medewerkers kennen de producten en diensten van de organisatie als geen ander, maar beter nog: zij brengen de juiste verhalen naar buiten omdat ze op de werkvloer zitten. Jouw medewerkers opleiden in effectieve PR draagt bij aan het op gang houden van de storytelling en zichtbaar blijven als organisatie. Hierdoor wordt je bedrijf wendbaarder en speel je sneller in op de laatste veranderingen. Interesse in zo een bij- en omscholingstraject? Wij bieden sinds kort het ‘Zelf doen’ traject aan en vertellen je graag meer hierover. Groet Els 

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media