De Maassilo in Rotterdam heeft drie grote hallen voor evenementen. Maar die evenement, die zijn er nu helaas niet. Nu kunnen daklozen er ’s nachts terecht. Café-eigenaren Jesse en Kevin hebben hun bruin café in Hoorn omgebouwd tot oud-Hollandse snoepwinkel. ‘Plan C’, noemen zij de metamorfose met als aanleiding de gedeeltelijke lockdown. Door de coronacrisis moet KLM het personeelsbestand inkrimpen. De luchtvaartmaatschappij moedigt werknemers daarom aan de overstap te maken naar een sector waarin wél werk genoeg is: de zorg. Het bedrijf regelt voor geïnteresseerden een kennismaking met werken in de zorg, inclusief een doorbetaalde oriëntatieperiode. Een greep uit talloze voorbeelden van de switches die mensen maar ook bedrijven maken gedurende de coronacrisis. Switchen kan ook binnen een organisatie. Bijvoorbeeld door bij- of om te scholen. Je kunt als medewerker zelf bij jou baas of leidinggevende aankaarten dat je hier wel oor naar hebt. Of als organisatie kun je dit als een gat in de markt zien. Want door werknemers bij te scholen, bijvoorbeeld dus in marketing en PR, zijn ze breder inzetbaar. Jouw medewerkers kennen de producten en diensten van de organisatie als geen ander, maar beter nog: zij brengen de juiste verhalen naar buiten omdat ze op de werkvloer zitten. Jouw medewerkers opleiden in effectieve PR draagt bij aan het op gang houden van de storytelling en zichtbaar blijven als organisatie. Hierdoor wordt je bedrijf wendbaarder en speel je sneller in op de laatste veranderingen. Interesse in zo een bij- en omscholingstraject? Wij bieden sinds kort het ‘Zelf doen’ traject aan en vertellen je graag meer hierover. Groet Els