Drie redenen om te starten met het delen van content

Als bedrijf wil je goed zichtbaar zijn. Door relevante content te creëren middels blogs, nieuwsberichten, referentiecases of misschien wel video’s, die je vervolgens deelt op social media, wordt de zichtbaarheid van je bedrijf groter. Ook voor je website is het van belang: door het regelmatig toevoegen van nieuwe content blijft je website actief én ben je beter vindbaar in Google.
Author ContiNews
Date 9 januari 2020
Categorie Blogs & Vlogs
marvin-ronsdorf-sX9_SHIqH4w-unsplash
Date 9 januari 2020
Categorie Blogs & Vlogs

Als bedrijf wil je goed zichtbaar zijn. Door relevante content te creëren middels blogs, nieuwsberichten, referentiecases of misschien wel video’s, die je vervolgens deelt op social media, wordt de zichtbaarheid van je bedrijf groter. Ook voor je website is het van belang: door het regelmatig toevoegen van nieuwe content blijft je website actief én ben je beter vindbaar in Google. Heb je het druk met andere zaken, dan regel ik het toch voor je 😉 ! Ik ga je drie redenen geven waarom je vandaag nog moet starten met het delen van content. 

1. Klantenbinding

Jij, ik, maar ook jouw klanten… we worden tegenwoordig overspoeld met online informatie. Gepersonaliseerde content, het delen van jouw kennis en storytelling zijn erg belangrijk om klanten aan te blijven spreken. Door op regelmatige basis interessante content te plaatsen op je website én social media, laat je zien dat je wat te vertellen hebt en zullen mensen je in de gaten houden. (Dat geldt ook voor potentiele klanten: als mensen via internet op zoek zijn naar informatie over een bepaald onderwerp, kun je ervoor zorgen dat je zichtbaar bent met relevante content over dit specifieke interessegebied). Zo bied je je klanten niet alleen een product of dienst aan, maar zet je jezelf ook neer als kennispartner binnen jouw bedrijfstak. Of laat je klanten aan het woord in een referentiecase (Lees meer!). Referenties zijn waardevol voor een bedrijf omdat ze het vertrouwen van doelgroepen vergroten doordat ze transparantie bieden in het product of de service. 

2. Het vergroot je zichtbaarheid

Zoals ik in mijn intro ook al kort toelicht, vergroot je je online zichtbaarheid door regelmatig nieuwe content toe te voegen en te delen op social media. Niet alleen blijft je website actief, ook blijf je zichtbaar in google door de stroom aan nieuwe content. Deze content blijft overigens altijd vindbaar op het internet (tenzij je het in de prullenbak gooit). De kennis en informatie die je bijvoorbeeld jaren geleden hebt gedeeld, kan je nu nog klanten opleveren. Daarnaast is social media een goed platform om de content van je website te verspreiden. Heb je een interessante blog geschreven of een toffe video gemaakt over een bepaald onderwerp? Dan is de kans groot dat mensen hun relaties erop attenderen. Heel fijn, die online mond-tot-mond reclame. 

3. Naamsbekendheid

Mensen praten pas over je als ze je kennen. Wanneer je dus beter zichtbaar bent, creëer je een grotere naamsbekendheid. Met de juiste content laat je zien wie jouw organisatie is en waar die voor staat. Laat zien wat, maar ook wie jouw organisatie uniek maken! Zo onderscheid je jezelf van concurrenten en weten ze meteen waarom ze voor jouw bedrijf moeten kiezen en creëer je een sterke breinpositie. Overtuigend genoeg? Give us a call. Wij helpen je graag met het creëren van de juiste content! Tot de volgende keer! Groetjes Els

24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakel heeft voor het versterken van de naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
12-10-2022 Foodello is een in Nederland vrij nieuwe online supermarkt. De retailer verkoopt voedsel en huishoudartikelen die niet in de winkelschappen belanden. Bijvoorbeeld vanwege een naderende tenminste-houdbaar-tot datum, een veranderde verpakking, of omdat een product uit het assortiment verdwijnt.
08-06-2022 Frank Griekspoor is mede-eigenaar van Griekspoor, een multifunctioneel familiebedrijf in de civiele techniek sinds 1968. De onderneming werkt aan bruggen, grond, weg en water, sport- en speelvoorzieningen en belijning. Dit doet zij voor publieke opdrachtgevers en private partijen. Hij is heel blij met Continews, omdat het bureau hen op professionele wijze laat opvallen in hun bijzondere sector.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media