Als bedrijf wil je goed zichtbaar zijn. Door relevante content te creëren middels blogs, nieuwsberichten, referentiecases of misschien wel video’s, die je vervolgens deelt op social media, wordt de zichtbaarheid van je bedrijf groter. Ook voor je website is het van belang: door het regelmatig toevoegen van nieuwe content blijft je website actief én ben je beter vindbaar in Google. Heb je het druk met andere zaken, dan regel ik het toch voor je 😉 ! Ik ga je drie redenen geven waarom je vandaag nog moet starten met het delen van content.
1. Klantenbinding
Jij, ik, maar ook jouw klanten… we worden tegenwoordig overspoeld met online informatie. Gepersonaliseerde content, het delen van jouw kennis en storytelling zijn erg belangrijk om klanten aan te blijven spreken. Door op regelmatige basis interessante content te plaatsen op je website én social media, laat je zien dat je wat te vertellen hebt en zullen mensen je in de gaten houden. (Dat geldt ook voor potentiele klanten: als mensen via internet op zoek zijn naar informatie over een bepaald onderwerp, kun je ervoor zorgen dat je zichtbaar bent met relevante content over dit specifieke interessegebied). Zo bied je je klanten niet alleen een product of dienst aan, maar zet je jezelf ook neer als kennispartner binnen jouw bedrijfstak. Of laat je klanten aan het woord in een referentiecase (Lees meer!). Referenties zijn waardevol voor een bedrijf omdat ze het vertrouwen van doelgroepen vergroten doordat ze transparantie bieden in het product of de service.
2. Het vergroot je zichtbaarheid
Zoals ik in mijn intro ook al kort toelicht, vergroot je je online zichtbaarheid door regelmatig nieuwe content toe te voegen en te delen op social media. Niet alleen blijft je website actief, ook blijf je zichtbaar in google door de stroom aan nieuwe content. Deze content blijft overigens altijd vindbaar op het internet (tenzij je het in de prullenbak gooit). De kennis en informatie die je bijvoorbeeld jaren geleden hebt gedeeld, kan je nu nog klanten opleveren. Daarnaast is social media een goed platform om de content van je website te verspreiden. Heb je een interessante blog geschreven of een toffe video gemaakt over een bepaald onderwerp? Dan is de kans groot dat mensen hun relaties erop attenderen. Heel fijn, die online mond-tot-mond reclame.
3. Naamsbekendheid
Mensen praten pas over je als ze je kennen. Wanneer je dus beter zichtbaar bent, creëer je een grotere naamsbekendheid. Met de juiste content laat je zien wie jouw organisatie is en waar die voor staat. Laat zien wat, maar ook wie jouw organisatie uniek maken! Zo onderscheid je jezelf van concurrenten en weten ze meteen waarom ze voor jouw bedrijf moeten kiezen en creëer je een sterke breinpositie. Overtuigend genoeg? Give us a call. Wij helpen je graag met het creëren van de juiste content! Tot de volgende keer! Groetjes Els