Is dat zo en is dat niet een enorme sigaar uit eigen doos? Ja, heel veel studies laten zien dat mensen minder gevoelig worden voor reclame. En dan herkennen wij in ons dagelijks werk. Oh ja, en natuurlijk is dat ook inderdaad een enorme sigaar uit eigen doos;-) Hoe merk je dat dat reclame minder goed werkt dan? Mensen gaan steeds meer af op de mening van anderen. Human to human dus. Dat zorgt ervoor dat ratings en recensies een steeds belangrijkere rol spelen. Daarnaast spelen nieuwsmedia een essentiële rol in het verspreiden van verhalen over organisaties. Het is ook nog een keer zo dat mensen retargeting op basis van zoekgedrag aardig zat worden. Daar komen steeds meer wetregels voor, en terecht. En hoe breng dat dat dan op gang? Je moet als organisatie zorgen dat er over je wordt gesproken. Door actief te vragen om reactie, deze te delen en door media te bedienen met verhalen. Je kunt opzoek gaan de ontwikkelingen in en om je organisatie die je met feiten gaat onderbouwen. Denk aan samenwerkingen, nieuwe opdrachten, productinnovaties en andere trends. Dus reclame is dood? Dat is overdreven. Maar ze is niet zo fit.