Aankomende dagen zijn wat onrustig. Eindejaarsdrukte slaat toe, de out-of-office berichten staan weer aan, projecten moeten nét voor het nieuwe jaar nog afgerond worden óf misschien ben je al klaar en heb je tijd over! Om die tijd te vullen heb ik een simpele tip om jouw website aankomend jaar beter vindbaar te krijgen, namelijk: een FAQ pagina. Hoewel veel organisaties niet per se een FAQ nodig hebben is het toch een leuke manier om bij te dragen aan de vindbaarheid en daarnaast ook na te denken over het doel van pagina’s en de website. Met welke vragen kunnen bezoekers bij jou terecht? Je kunt hier mooi op inspelen door hier gerichte vragen te beantwoorden die aansluiten op jouw product en/of dienst. Wanneer je dit op de juiste manier doet zal Google jou een groter zoekresultaat geven:
Een simpele tool die je daarbij kan helpen is Yoast. Dus maak ten eerste een lijst met vragen die jij veel binnen krijgt en ten tweede een lijst met vragen die aansluiten op onderwerpen waar jij op gevonden wil worden. Zo hebben wij in onze lijst de vragen staan:
- Wat is missie?
- Wat is visie?
- Wat is een propositie?
- Wat is PR?
- Wat is marketing?
Nog een tip: combineer vragen met elkaar, zoals: Wat is het verschil tussen missie en visie? Zo is ons best gelezen blog: ‘Wat is het verschil tussen marketing, communicatie en PR?‘. Hulp nodig bij het opstellen van een FAQ? Wij helpen je graag. Tom Winter