Heldere communicatie en zeker ook een goede presentatie zijn heel belangrijk. Niet alleen als persoon, ook als organisatie wil jij een goede indruk maken. Als organisatie wil je een bepaald beeld en gevoel bij jouw doelgroep achterlaten. Niet alleen de mensen binnen jouw organisatie dragen hieraan bij, ook met de huisstijl kun je iets uitstralen dat bij het imago van jouw organisatie past. Een goede huisstijl maakt jouw organisatie herkenbaar voor je doelgroep en laat zien wat je organisatie doet, waar je voor staat én onderscheidt van je concurrenten. Met een goed bedacht logo, het juiste gebruik van kleuren en een onderscheidend lettertype kom je al een heel eind. Zo’n huisstijl is er niet opeens. Kan wel… maar is de basis dan goed? Een huis bouw je ook niet zonder fundering. Wat ik hiermee bedoel: is de gewenste identiteit helder? Het is belangrijk om de gewenste identiteit in kaart te brengen voordat je tot een huisstijl komt. Wat is de gewenste identiteit van jouw organisatie? De missie, visie, positionering en de kernwaarden van de organisatie bepalen de identiteit en staan aan de basis van de huisstijl. Creëer vervolgens een sterke breinpositie door alle huisstijldragers in lijn te brengen met de gewenste identiteit. Huisstijldragers zijn eigenlijk alle middelen die gebruikt worden in een organisatie waarop de huisstijl afgebeeld wordt. Bijvoorbeeld een pen, een koffiekopje, notitieblok maar ook je website, social mediakanalen en je e-mail handtekening. We kunnen samen alle huisstijldragers in beeld brengen. En je vervolgens laten zien wat ervoor nodig is om deze in lijn te krijgen met de gewenste identiteit. Neem contact met ons op voor meer informatie. Groetjes Els.