Get to the point: waarom jouw marketing-filosofie in een paar zinnen duidelijk moet zijn

Het is 1977. Steve Wozniak en Steve Jobs zijn reeds gestart met het welbekende bedrijf Apple en hebben hun eerste product, ‘Apple I’, in 1971 op de markt gebracht. Soepel verloopt hun samenwerking niet, aangezien ze het vaak niet eens zijn over hoe ze het product marketing wise op de markt brengen.
Author ContiNews
Date 20 februari 2020
Categorie Blogs & Vlogs

Het is 1977. Steve Wozniak en Steve Jobs zijn reeds gestart met het welbekende bedrijf Apple en hebben hun eerste product, ‘Apple I’, in 1971 op de markt gebracht. Soepel verloopt hun samenwerking niet, aangezien ze het vaak niet eens zijn over hoe ze het product marketing wise op de markt brengen. Na verloop van tijd komt er een nieuwe partner om de hoek kijken: Mike Markkula. Die introduceerde – zoals hij dat noemt – de volgende marketing-filosofie:

Bron: Steve Jobs 

De redenen waarom ik dit verhaaltje met jullie wil delen, is omdat het 1: kort en krachtig is en 2: nog steeds klopt! Ik vind het soms wonderbaarlijk hoe sommige bedrijven met onwijs wollige, niks-zeggende-teksten en een tachtig slides omvattende presentatie hun propositie duidelijk maken. 

“In een tijdperk van digitale media is het niet meer de vraag hoe je de doelgroep bereikt, maar met welke boodschap.”

Het is dus cruciaal dat jij kort en bondig kunt uitleggen wat je doet, voor wie je dat doet en waarom je dat doet. Vind jij het moeilijk om deze antwoorden zo uit je mouw te schudden? Werk aan de winkel! Wij hebben een sessie ontwikkeld waarin wij jou helpen om dit binnen een uur duidelijk te krijgen. Bekijk hem hier. Tom Winter

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media