GPTX is hét AI-evenement dat ondernemers en innovators bij elkaar brengt om de wereld van kunstmatige intelligentie te verkennen. Na twee eerdere succesvolle edities was het tijd om opnieuw de schijnwerpers te richten op ’s lands grootste AI-evenement. In deze blog neem ik je mee naar de kern van GPTX en kijken we terug op wat voor media-aandacht dit heeft gegenereerd.
Het evenement is ontstaan uit de behoefte om voorop te blijven lopen bij technologische ontwikkelingen die grote gevolgen hebben voor de manier waarop gewerkt wordt. Tools als ChatGPT en Midjourney passeren de revue. Verondersteld wordt dat deze digitale vaardigheden door elke professioneel in zijn of haar vakgebied zou moeten worden beheerst. Want zeg nou zelf: in een wereld die continue veranderd, is het belangrijk om op de hoogte te blijven van technologische vooruitgang, maar ook om deze te omarmen en te benutten.
Het evenement heeft daarom heel wat media-aandacht verdiend. Publicaties in de tech-industrie wijdden een verhaal over het evenement en deelden hoogtepunten van het evenement met hun lezers. Maar GPTX wist ook aandacht te trekken van lokale media, ondernemersmedia, marketingmedia en evenementenmedia. Al met al een sterke interesse van verschillende kanalen die de impact en innovatie van GPTX onderstrepen. Dit uitte zich in 34 online publicaties, 5 gedrukte publicaties en 2 radio-uitzendingen, waaronder in die van de NOS. Zie onder deze blog een glimp van de publicaties.
Dus, als je je afvraagt waarom GPTX zo bijzonder is, hoef je alleen maar te kijken naar de aandacht die het heeft gekregen in de media. Het evenement is een plaats waar ideeën en nieuwe toepassingen van AI samenkomen waarmee ondernemers kennis kunnen maken. GPTX blijft niet alleen de schijnwerpers op AI richten, maar brengt ze ook naar degenen die de toekomst van AI willen vormgeven. Een onderwerp waar PR zich uitstekend voor leent.