Het interne imago-onderzoek zorgt voor stevige wortels

Organisaties stralen uit wie ze zijn mede dankzij hun identiteit bestaande uit: missie, visie, kernwaarden en competenties. Een krachtige en herkenbare identiteit kan dus een sterk imago opleveren. Deze identiteit moet ook leven onder alle medewerkers.
Author ContiNews
Date 10 december 2020
Categorie Blogs & Vlogs
WhatsApp-Image-2020-12-09-at-10.23.14
Date 10 december 2020
Categorie Blogs & Vlogs

Organisaties stralen uit wie ze zijn mede dankzij hun identiteit bestaande uit: missie, visie, kernwaarden en competenties. Een krachtige en herkenbare identiteit kan dus een sterk imago opleveren. Deze identiteit moet ook leven onder alle medewerkers. Want acteren zij niet vanuit de gewenste identiteit, dan kan dit een deuk in het imago opleveren. Zeker in deze periode, waarin veel mensen thuiswerken is het belangrijk om een vinger aan de pols te houden. Medewerkers dragen namelijk allemaal bij aan het imago van jouw organisatie, ook als ze thuis in hun vertrouwde eigen omgeving zitten zonder hun manager op de hoek of hun team om hun heen. Het is daarom belangrijk om je medewerkers betrokken te houden. Inzetten op de betrokkenheid van je medewerkers heeft namelijk een positieve invloed op het bedrijfsresultaat. Betrokken medewerkers dragen bij aan een hogere klantentevredenheid, consequente communicatie en een goed imago van het bedrijf. Een imago-onderzoek wordt vaak extern gehouden onder bijvoorbeeld de klanten van een organisatie. Maar naast extern, kan een imago-onderzoek ook intern gedaan worden, sterker nog wij raden het sterk aan. Vaak vergeten organisaties hoe belangrijk het is om het interne imago te meten. Want naast dat de organisatie voor buitenstaander een imago heeft, leeft er binnen de organisatie ook een imago. Met het interne imago-onderzoek ontdek je hoe jouw medewerkers tegen de organisatie aankijken en hoe ze de organisatie waarderen. Herkent de medewerkers zich in de kernwaarden? Of in hoeverre staat dit af van het beeld zoals dit door beslissers binnen de organisatie is geformuleerd? Wat kunnen we hieruit concluderen? De uitkomst van het interne imago-onderzoek geeft inzichten waar je als organisatie aan moet werken. Zo bouw je aan een stevig fundament, de wortels van de organisatie. Deze wortels zijn voor buitenstaanders niet direct zichtbaar. Maar zeker nodig en moeten sterk zijn om uiteindelijk tot iets moois te kunnen bloemen. Net als bij bijvoorbeeld een tulp. Wanneer de wortels van de tulpenbol stevig onder de grond gevestigd zitten, kan de bol groeien en wordt er een prachtige tulp zichtbaar. Wil je een keer vrijblijvend sparren over het imago van jouw organisatie.  Neem gerust contact op! Groetjes Els 

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media