Jouw organisatie maandelijks in de media. Klinkt interessant, toch? Maar dat vereist wel inspiratie. Hoe komen wij dan steeds aan inspiratie om onze opdrachtgevers maandelijks in de media te laten komen?
Constant proces
Om opdrachtgevers maandelijks in de media te laten komen, ben je bezig met een constant proces. Voor mij houdt dat in om mij bewust te zijn van de doelen van de opdrachtgever, de gewenste identiteit, aanverwante onderwerpen en relevante media.
Beginnen bij het begin
Toch zou ik haast zeggen: begin eens met de krant lezen. Nu hoor ik je bijna lachen, maar het valt mij gewoon op dat PR-adviseurs nauwelijks nieuws volgen of lezen. Als je niet op de hoogte bent van maatschappelijke ontwikkelingen, hoe kun je er dan op inhaken?
En dan?
Ik wil overigens niet zeggen dat de krant lezen de enige manier is om inspiratie op te doen. Ik vergelijk bijvoorbeeld constant aandacht van de concurrenten van opdrachtgevers in de media. Daarnaast kijk ik wat er gepubliceerd wordt over relevante onderwerpen en door wie. Maar ook welke maatschappelijke ontwikkelingen en trends ik op aan kan haken en natuurlijk de maandelijkse gesprekken met opdrachtgevers om kansen te spotten. Kortom: inspiratie is overal, als je maar om je heen blijft kijken.
Casper van Diemen