Hoe onbewuste associaties het imago van jouw merk beïnvloed

Afgelopen hebben wij een sessie bij Globrands gehad. Zij helpen bedrijven met het bedenken van namen en hebben onder anderen meegewerkt aan namen zoals: Schuddebuikjes, Thalys, Senseo, Flippo’s etc. Gaaf toch? Wat me erg is bijgebleven van deze sessie is het associëren. Onbewust maken we de hele dag eigenlijk associaties. We plaatsen mensen in hokjes, doen aannames en associeren erop los. En jij ook!
Author ContiNews
Date 10 oktober 2019
Categorie Blogs & Vlogs
Associatie
Date 10 oktober 2019
Categorie Blogs & Vlogs

Afgelopen hebben wij een sessie bij Globrands gehad. Zij helpen bedrijven met het bedenken van namen en hebben onder anderen meegewerkt aan namen zoals: Schuddebuikjes, Thalys, Senseo, Flippo’s etc. Gaaf toch? Wat me erg is bijgebleven van deze sessie is het associëren. Onbewust maken we de hele dag eigenlijk associaties. We plaatsen mensen in hokjes, doen aannames en associeren erop los. En jij ook! 

Want als ik rook zeg, zeg jij? ……. Inderdaad, VUUR!

En zo werkt dat ook als jij een naam hoort die je nog nooit gehoord heb, is het een beschrijvende naam zoals: De tosti-zusjes. Dan leg jij de associatie met twee zusjes die tosti’s maken. Maar dat werkt niet alleen bij namen zo, bij alle zintuigen. Ruik jij namelijk citroen, dan is de kans groot dat je aan schoonmaken denkt aangezien er in veel schoonmaakmiddelen citroen zit verwerkt. Of tequila… Wat jij wilt 😉 Wanneer we het over merkbeleving hebben, heb je het dus eigenlijk gedeeltelijk over associaties. Het maakt wel degelijk uit hoe jij gekleed bent, hoe je praat, in wat voor beker je koffie schenkt, hoe je offertes opgemaakt zijn etc. Want onbewust worden hier allemaal associaties mee gelegd. En hoe beter deze dingen in één lijn liggen, hoe krachtiger jouw merk. Dus, ruil je joggingsbroek maar weer in voor ’n goeie pantalon. Tom Winter

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media