Hoge aantal verkeersongevallen aanleiding voor fietslampjesactie met Heracles en De Graafschap

Univé Oost deelde rondom thuiswedstrijden van Heracles en De Graafschap fietslampjes uit om de verkeersveiligheid te bevorderen. 
Author Casper van Diemen
Date 7 november 2024
Categorie Klanten in de media

Het aantal verkeersongevallen in bijvoorbeeld Almelo liep het afgelopen jaar op tot 588. Volgens informatie van Rijkswaterstaat het hoogste aantal sinds 2019. In 110 gevallen was er een fietser betrokken bij het ongeval. Eén ongeval kende een dodelijke afloop, 33 maal viel er minstens één gewonde.

 

 

Univé Oost deelde daarom rondom thuiswedstrijden van Heracles en De Graafschap fietslampjes uit om de verkeersveiligheid te bevorderen. 

 

 

In andere regio’s was Univé ook actief. In Noord-Holland is een actie gedaan met middelbare scholen.

 

 

Het is het tweede jaar van de succesvolle landelijke campagne ‘Zorg dat je opvalt’ van Univé, met dit jaar de focus op middelbare scholieren: “We vinden het belangrijk dat jongeren veilig aan het verkeer deelnemen. Daarvoor is een goede fietsverlichting cruciaal”, vertelt Annelies Goos, bestuurder van Univé Noord-Holland. ”Dit jaar delen we aan middelbare scholen fietslampjes uit om mee te geven aan scholieren met een fiets waarvan de fietsverlichting niet op orde is. De fietslampjes die wij uitdelen zijn een tijdelijke oplossing en niet ter vervanging van de vaste fietsverlichting. Als die op orde is, weet je zeker dat je altijd opvalt.”

 

 

Beiden acties passen perfect bij de missie van Univé die haar winst doneert aan maatschappelijke doelen via haar ledenfonds. Voor Continews is het een dankbare taak om hiervoor een groot podium te realiseren middels free publicity. In dit geval heel veel online, print, radio en tv.

 

Onderstaand een greep uit enkele resultaten voor Hoge aantal verkeersongevallen aanleiding voor fietslampjesactie met Heracles en De Graafschap

Tags BtC | Duurzaamheid | stichtingen
09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media