Lockdown. Again… Iedereen zit weer thuis. Maar hoe gaat het eigenlijk met ze? En hebben ze nog wel binding met de organisatie? Uiteraard zorgen nodige Zoom/Teams/Slack-meetings voor wat verbinding, maar hoe denken ze bijvoorbeeld over de missie van de organisatie? Dit zijn dingen die sneller overgeslagen worden. Hoe je dit in 5 minuten kan weten? Een intern imago onderzoek. Intern imago onderzoek Middels een intern imago-onderzoek kun jij erachter komen hoe de medewerkers over de organisatie denken. Vooral op strategisch vlak is dit natuurlijk erg belangrijk, want hoe kunnen de medewerkers hun werk goed doen als ze de strategie van het bedrijf niet kennen? Uit de uitkomst zal blijken wat het intern imago van de organisatie is. Indien dit in lijn ligt met de gewenste identiteit, zit je op het juiste pad. Vaak blijkt dat de grote lijnen wel duidelijk zijn maar bijvoorbeeld niet hoe de doelgroep eruit ziet, of welke USP’s het bedrijf voert. Dit zijn essentiële punten als het gaat om efficiënt werken. Hoe gaat het nou echt met de medewerkers? Naast strategische vragen kunnen er ook vragen worden toegevoegd over de medewerkers zelf. Waar lopen ze tegen aan? Welke ideeën hebben zij zelf? Bij thuiszitten verlies je wat sneller de energie die er op een kantoor leeft. Even snel sparren, een grapje hier en daar, samen lunchen, praten over wat iedereen in het weekend heeft gedaan. Hoe wij op die 5 minuten komen? Heel simpel, het enige wat de organisatie hoeft te doen is eventuele extra vragen aan te leveren. En het onderzoek uit te sturen naar de medewerkers. Het onderzoek zelf duurt gemiddeld 5 minuten. Aanvragen kan hier. Tom Winter