In 5 minuten weten hoe jouw medewerkers over de organisatie denken?

Lockdown. Again… Iedereen zit weer thuis. Maar hoe gaat het eigenlijk met ze? En hebben ze nog wel binding met de organisatie? Uiteraard zorgen nodige Zoom/Teams/Slack-meetings voor wat verbinding, maar hoe denken ze bijvoorbeeld over de missie van de organisatie?
Author ContiNews
Date 17 december 2020
Categorie Blogs & Vlogs
home (1)
Date 17 december 2020
Categorie Blogs & Vlogs

Lockdown. Again… Iedereen zit weer thuis. Maar hoe gaat het eigenlijk met ze? En hebben ze nog wel binding met de organisatie? Uiteraard zorgen nodige Zoom/Teams/Slack-meetings voor wat verbinding, maar hoe denken ze bijvoorbeeld over de missie van de organisatie? Dit zijn dingen die sneller overgeslagen worden. Hoe je dit in 5 minuten kan weten? Een intern imago onderzoek. Intern imago onderzoek Middels een intern imago-onderzoek kun jij erachter komen hoe de medewerkers over de organisatie denken. Vooral op strategisch vlak is dit natuurlijk erg belangrijk, want hoe kunnen de medewerkers hun werk goed doen als ze de strategie van het bedrijf niet kennen? Uit de uitkomst zal blijken wat het intern imago van de organisatie is. Indien dit in lijn ligt met de gewenste identiteit, zit je op het juiste pad. Vaak blijkt dat de grote lijnen wel duidelijk zijn maar bijvoorbeeld niet hoe de doelgroep eruit ziet, of welke USP’s het bedrijf voert. Dit zijn essentiële punten als het gaat om efficiënt werken. Hoe gaat het nou echt met de medewerkers? Naast strategische vragen kunnen er ook vragen worden toegevoegd over de medewerkers zelf. Waar lopen ze tegen aan? Welke ideeën hebben zij zelf? Bij thuiszitten verlies je wat sneller de energie die er op een kantoor leeft. Even snel sparren, een grapje hier en daar, samen lunchen, praten over wat iedereen in het weekend heeft gedaan. Hoe wij op die 5 minuten komen? Heel simpel, het enige wat de organisatie hoeft te doen is eventuele extra vragen aan te leveren. En het onderzoek uit te sturen naar de medewerkers. Het onderzoek zelf duurt gemiddeld 5 minuten. Aanvragen kan hier. Tom Winter 

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media