Inhaken zorgt voor aanhakers

Social media, bijna iedereen heeft het. Instagram, Facebook, LinkedIN, noem het maar op. Je herkent allemaal wel de situatie dat je – soms gericht, soms doelloos – door je social media zit te scrollen. En tijdens dit scrollen…BAM!… zie je een post die blijft hangen. Ik had dit vorige week bij een post van Heineken.
Author ContiNews
Date 19 september 2019
Categorie Blogs & Vlogs
rahul-chakraborty-xsGxhtAsfSA-unsplash (1)
Date 19 september 2019
Categorie Blogs & Vlogs

Social media, bijna iedereen heeft het. Instagram, Facebook, LinkedIN, noem het maar op. Je herkent allemaal wel de situatie dat je – soms gericht, soms doelloos – door je social media zit te scrollen. En tijdens dit scrollen…BAM!… zie je een post die blijft hangen. Ik had dit vorige week bij een post van Heineken. De dag na de bekendmaking van o.a. de IPhone 11 pro – met maar liefst DRIE camera’s – plaatst Heineken een afbeelding van de bovenkant van een Heinekenblikje op Instagram met niet één lipje om het blikje te openen, maar drie. Toegevoegde tekst: ‘The Can 11 pro’. BRILJANT! Met content inspelen op wat er in de wereld gebeurt, is een slimme zet. Waarom? Omdat mensen automatisch ‘aan gaan’ op actualiteiten. Weet dus wat leeft en speel daarmee. Zoals mijn collega Daisy onlangs schreef: lees een krant. (Of stel pushberichten in van nieuwssites of Google Alerts). De kunst van een goede inhaker is de juiste timing. Maak dus een planning ten aanzien van de thema’s waar jij met jouw organisatie op wilt inhaken en bereid deze alvast voor qua design. Online zijn uitgebreide kalenders te vinden waar (inter)nationale happenings te vinden zijn. En wees er snel bij met je posts, want anders is het moment voorbij. Dat zou jammer zijn van je inspanning. Kortom, maak heldere afspraken over wie wat wanneer post. Ook wat betreft spontane opvallendheden. Niets leuker dan een ad rem reagerende organisatie, toch? Inhaken zorgt voor aanhakers. Kortom, content creëren en publiceren op social media die inhaken op actualiteit: ik zeg doen! Mits je timing goed is, je ‘inhaker’ goed begrepen wordt en het past bij de gewenste identiteit van jouw organisatie. Wil je er een keer over sparren? Let me know! Groetjes Els. 

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media