Je medewerkers motiveren om kernwaarden te omarmen

Een goed uitgewerkte identiteit maakt duidelijk wat het voor klanten en potentiële klanten betekent om zaken te doen met jouw organisatie. Ook maakt het duidelijk voor de medewerkers binnen jouw organisatie wat er van hen verwacht wordt in termen van kennis, houding en gedrag.
Author ContiNews
Date 22 februari 2022
Categorie Blogs & Vlogs
Passion_Van_Diemen_PR (1)
Date 22 februari 2022
Categorie Blogs & Vlogs

Een goed uitgewerkte identiteit maakt duidelijk wat het voor klanten en potentiële klanten betekent om zaken te doen met jouw organisatie. Ook maakt het duidelijk voor de medewerkers binnen jouw organisatie wat er van hen verwacht wordt in termen van kennis, houding en gedrag. De identiteit omvat elementen waaronder de visie, missie en kernwaarden. Kernwaarden zijn veel meer dan een paar woorden die je ergens op je website knalt. Kernwaarden moeten geleefd worden door de medewerkers binnen jouw organisatie. Maar hoe motiveer je je medewerkers om de kernwaarden te omarmen? Medewerkers mee laten denken Bespreek met je medewerkers de kernwaarden, vraag hen waar zij aan denken bij de kernwaarden. Hoe komen de kernwaarden terug in hun dagelijkse werkzaamheden en welke acties komen daaruit? Als je je medewerkers laat meedenken, voelen ze zich niet alleen gehoord maar ook meer onderdeel van het proces. Zorg voor concrete voorbeelden Kernwaarden zijn slechts woorden totdat ze concreet gemaakt worden. Vaak zijn kernwaarden woorden die hoog-over zijn: bijvoorbeeld ‘Kwaliteit’. ‘Wij leveren kwaliteit’, dat zegt in principe niks specifieks over het product of de dienstverlening. Hoe uiten de kernwaarden zich voor de medewerkers in concreet gedrag? De voorbeelden die zij geven kunnen leiden tot concrete werkafspraken. Zichtbaar maken van de kernwaarden Maak de kernwaarden zichtbaar op de werkvloer door bijvoorbeeld posters te maken waar de kernwaarden in terugkomen. Zo wordt iedereen op de werkvloer dagelijks herinnerd aan de kernwaarden en blijven de gemaakte afspraken omtrent de kernwaarden beter hangen. Verwerkt ze ook in het introductieboekje voor nieuw personeel, want een goed begin is het halve werk. Nog geen heldere kernwaarden? Check dan eens onze ID-sessie. Groetjes Els. 

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media