Kunnen jouw medewerkers de kernwaarden van de organisatie dromen?

De meeste organisaties hebben over het algemeen wel een corporate story. In de corporate story wordt onder andere de missie en visie van de organisatie toegelicht. Daarnaast worden ook de doelstellingen verwerkt in dit verhaal en wat je met deze doelstellingen vervolgens wilt bereiken.
Author ContiNews
Date 23 juli 2020
Categorie Blogs & Vlogs
selective-focus-photography-cement-2219024 (1)
Date 23 juli 2020
Categorie Blogs & Vlogs

De meeste organisaties hebben over het algemeen wel een corporate story. In de corporate story wordt onder andere de missie en visie van de organisatie toegelicht. Daarnaast worden ook de doelstellingen verwerkt in dit verhaal en wat je met deze doelstellingen vervolgens wilt bereiken. Mensen krijgen een idee wat jouw beeld van de toekomst is, hoe je daar naartoe wil werken en niet onbelangrijk, vanuit welke kernwaarden jullie dit doen. Met mensen bedoel ik dan niet alleen je (potentiële) klanten, maar ook zeker voor je medewerkers is dit een belangrijk aandachtspunt. Want kennen jouw medewerkers de kernwaarden wel? Zowel online als offline moeten je kernwaarden tot leven komen. Heb je bijvoorbeeld een horecagelegenheid, dan is het belangrijk dat het personeel op de werkvloer jouw kernwaarden kunnen overbrengen naar de gasten. Heb je een organisatie waarin veel sales gedaan wordt, zowel telefonisch als buitendienst? Ook dan wil je dat deze mensen, of dat dus via de telefoon is op wanneer ze bij een (potentiële) klant op bezoek gaan, de kernwaarden van de organisatie overdragen. Wat wil ik hiermee duidelijk maken? Dat een solide basis heel belangrijk is. Een huis bouwen begint ook met een sterke fundering, vervolgens kun je verder bouwen. Wij starten een samenwerking vaak meteen ID-sessie. Door de kernwaarden meetbaar te maken, maak je gelijk duidelijk wat anderen aan jou hebben: ze maken de waarden van de organisatie concreet; komen tegemoet aan de ‘what’s in it for me’ van (potentiële) klanten. Makkelijk voor hen, goed voor jou. Less is more Uiteraard kun je als organisatie makkelijk 10 waarden definiëren. Maar de kracht zit hem juist in less is more. Durf jij met je organisatie te kiezen, focus aan te brengen en ervoor te zorgen dat alle neuzen dezelfde kant op staan? Bel ons gerust als je nieuwsgierig bent geworden naar de ID-sessie! ^Els 

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media