De meeste organisaties hebben over het algemeen wel een corporate story. In de corporate story wordt onder andere de missie en visie van de organisatie toegelicht. Daarnaast worden ook de doelstellingen verwerkt in dit verhaal en wat je met deze doelstellingen vervolgens wilt bereiken. Mensen krijgen een idee wat jouw beeld van de toekomst is, hoe je daar naartoe wil werken en niet onbelangrijk, vanuit welke kernwaarden jullie dit doen. Met mensen bedoel ik dan niet alleen je (potentiële) klanten, maar ook zeker voor je medewerkers is dit een belangrijk aandachtspunt. Want kennen jouw medewerkers de kernwaarden wel? Zowel online als offline moeten je kernwaarden tot leven komen. Heb je bijvoorbeeld een horecagelegenheid, dan is het belangrijk dat het personeel op de werkvloer jouw kernwaarden kunnen overbrengen naar de gasten. Heb je een organisatie waarin veel sales gedaan wordt, zowel telefonisch als buitendienst? Ook dan wil je dat deze mensen, of dat dus via de telefoon is op wanneer ze bij een (potentiële) klant op bezoek gaan, de kernwaarden van de organisatie overdragen. Wat wil ik hiermee duidelijk maken? Dat een solide basis heel belangrijk is. Een huis bouwen begint ook met een sterke fundering, vervolgens kun je verder bouwen. Wij starten een samenwerking vaak meteen ID-sessie. Door de kernwaarden meetbaar te maken, maak je gelijk duidelijk wat anderen aan jou hebben: ze maken de waarden van de organisatie concreet; komen tegemoet aan de ‘what’s in it for me’ van (potentiële) klanten. Makkelijk voor hen, goed voor jou. Less is more Uiteraard kun je als organisatie makkelijk 10 waarden definiëren. Maar de kracht zit hem juist in less is more. Durf jij met je organisatie te kiezen, focus aan te brengen en ervoor te zorgen dat alle neuzen dezelfde kant op staan? Bel ons gerust als je nieuwsgierig bent geworden naar de ID-sessie! ^Els