Landelijke media-aandacht voor zonne-energiebedrijf Soly

Zonnepanelen zijn de afgelopen jaren razend populair geworden. Ze beloven niet alleen groene energie en een positieve impact op het milieu, maar beloven – of beter beloofden – ook aanzienlijke financiële voordelen. Zonnepaneeleigenaren blijven echter praten over het sterk terugvallen van dit financieel voordeel op hun zonnestroomsysteem. Media berichten hier dan ook regelmatig over. Reden voor Soly, leverancier van groene stroom, om zelf de media op te zoeken.
Author Casper van Diemen
Date 26 oktober 2023
Categorie Blogs & Vlogs, Klanten in de media
Huis met zonnepanelen-min
Date 26 oktober 2023
Categorie Blogs & Vlogs, Klanten in de media

Zonnepanelen zijn de afgelopen jaren razend populair geworden. Ze beloven niet alleen groene energie en een positieve impact op het milieu, maar beloven – of beter beloofden – ook aanzienlijke financiële voordelen. Zonnepaneeleigenaren blijven echter praten over het sterk terugvallen van dit financieel voordeel op hun zonnestroomsysteem. Media berichten hier dan ook regelmatig over. Reden voor zonne-energiebedrijf Soly om zelf de media op te zoeken.

 

Soly deed een rondvraag bij haar klanten. Wat blijkt: eigenaren van zonnepanelen hebben zorgen over hun zonnepanelen, maar geen spijt hebben van hun beslissing. Onzekerheid over onder andere terugleverkosten en netproblemen blijken een grote aanmoediging voor de oriëntatie op de aanschaf van een thuisbatterij.

 

Enkele cijfers:  

  • 44% is enigszins bezorgd over de terugleverkosten die zij mogelijk moeten betalen. 30% is hierover erg bezorgd. 
  • 41% is enigszins bezorgd over uitschakelen omvormer vanwege netproblemen. 23% is erg bezorgd.  
  • 64% zou alsnog zonnepanelen hebben aangeschaft als dit thema had gespeeld in hun beslissingsfase. 
  • 76% overweegt, als gevolg van de recente berichtgeving, een thuisbatterij aan te schaffen. 

 

De resultaten konden rekenen op aandacht van landelijke media. Zo besteedde AD Algemeen Dagblad uitgebreid aandacht aan de resultaten, zowel online als in de krant. Ook regionale media en vakmedia besteedden uitgebreid aandacht aan het onderwerp met een totaal bereik van miljoenen. En dat is slechts het begin. Zie onder deze blog een glimp van de publicaties.

 

Kortom, terwijl het financiële voordeel van zonnepanelen onder druk staat, zijn consumenten vastbesloten hun weg te vinden in een snel veranderende energiemarkt. Bezorgdheid rond zonnepanelen mag dan wel toenemen, de zoektocht naar duurzame oplossingen gaat onverminderd door. En media hebben er graag oren naar.

Onderstaand een greep uit enkele resultaten voor Landelijke media-aandacht voor zonne-energiebedrijf Soly

Tags BtB | Duurzaamheid
09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media