Goede doelen steunen
Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Niche abonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Ieder goed doel met een ANBI-status en CBF-keurmerk kan zich aanmelden, waarna de medewerkers gezamenlijk een keuze maken. Afgelopen jaar viel deze keuze op Made Blue Foundation. Mede-oprichter Machiel van Dooren vertelt: “Via Floris Licht van Novotel kwamen wij terecht bij Continews. Hij is ambassadeur en fan van Made Blue en tevens goed bekend met Continews. Hij attendeerde ons op de actie en wij waren direct enthousiast.’’
Made Blue Foundation
De Made Blue Foundation zet zich in voor schoon drinkwater voor iedereen, door te investeren in waterprojecten in de landen waar dat hard nodig is. Zij doen dit op een ondernemende en transparante manier, waarbij de focus voornamelijk op het bedrijfsleven ligt. “Wij zijn actief in de zakelijke markt en leggen onze focus voor 100% op samenwerkingen met het bedrijfsleven. Deze zijn voornamelijk gericht op de horeca, kantoren of to-go’’ vertelt Machiel.
Groeien door PR
PR is van groot belang voor de Made Blue Foundation, zo legt Machiel uit: “Aangezien wij een stichting zijn proberen wij zo efficiënt mogelijk om te gaan met publiciteit. Dit betekent onder andere geen geld uitgeven aan dure marketing en reclame. PR zorgt ervoor dat wij desondanks online zichtbaar zijn. Sinds wij met Continews samenwerken groeien wij nog verder, omdat de verhalen die wij met bedrijven realiseren nu constant worden gedeeld.’’
Altijd tijd voor een goed verhaal
Ook bij Made Blue wordt er maandelijks gekeken naar de nieuwsfeed van de komende tijd, toch is nieuws niet altijd te voorspellen, zo vertelt ook Machiel: “Iedere paar weken hebben wij een persoonlijk overleg met Continews, hierbij nemen wij resultaten door en kijken we naar wat komen gaat, dat werkt erg prettig. Toch komt het ook wel eens voor dat er ineens nieuws ontstaat. Het is natuurlijk niet ons vak dus op zo’n moment is het heel fijn dat Continews zo snel kan schakelen. Het lukt eigenlijk altijd om last-minute nieuws nog tussendoor op te pakken, waardoor wij ons nieuws alsnog op een mooie manier kunnen delen.’’
Een bijzondere samenwerking
Deze positiviteit is ook terug te horen als Machiel verder ingaat op de samenwerking met Continews: “Het is allereerst natuurlijk een bijzondere samenwerking aangezien Continews ons een jaar lang ondersteuning gegund heeft. Het contact is erg persoonlijk en heel direct. Wij zijn dan ook erg dankbaar voor deze samenwerking en merken dat het goed werkt. Vanuit ons netwerk komen er ook regelmatig leuke reacties, dus onderaan de streep zijn wij zeker heel erg verheugd.’’