PR advies: zonder wrijving geen glans

Mijn functie zegt het al, PR-adviseur. Ik geef dagelijks advies aan opdrachtgevers over de nieuwswaardigheid van onderwerpen en over hoe we deze onder de aandacht brengen bij journalisten.Dit gaat meestal gepaard met het nodige overleg. Het is belangrijk om te beseffen dat dit proces altijd zoeken is naar balans.
Author Continews Team
Date 24 september 2024
Categorie Blogs & Vlogs
Name Lenna van den Haak
Blogs-4
Blogs-4
Date 24 september 2024
Categorie Blogs & Vlogs
Name Lenna van den Haak
Mijn functie zegt het al, PR-adviseur. Ik geef dagelijks advies aan opdrachtgevers over de nieuwswaardigheid van onderwerpen en over hoe we deze onder de aandacht brengen bij journalisten. Dit gaat meestal gepaard met het nodige overleg. Het is belangrijk om te beseffen dat dit proces altijd zoeken is naar balans.

 

Wat doe je met een onderwerp of idee van een opdrachtgever waar journalisten in jouw ogen niet enthousiast over raken? Je kunt doen wat de opdrachtgever vraagt, maar het beste is om professioneel advies te geven. In deze situatie adviseer ik om het idee te laten voor wat het is of om een nieuwswaardige invalshoek te creëren aan de hand van data.

 

Het is cruciaal om openhartig te zijn tegen opdrachtgevers en hen te wijzen op enkele risico’s. Een van de gevaren is dat bij het versturen van persberichten een journalist de onderneming niet langer serieus neemt, omdat de persberichten geen nieuwswaarde hebben. Hierdoor verlies je als bedrijf je geloofwaardigheid en schaadt het de reputatie op lange termijn.

 

In dit geval laat ik mijn rol als adviseur en mijn professionaliteit gelden. Dat betekent niet dat ik de wensen van de klant negeer. Integendeel, ik luister en begrijp hun visie, maar breng ook mijn expertise in om duurzame keuzes te maken.

 

De beste resultaten komen voort uit een samenwerking waarin we een balans vinden tussen klantwensen en professionele integriteit. In die ruimte vindt groei plaats, wat uiteindelijk iedereen wil: zonder wrijving, geen glans.

 

Lenna van den Haak

 

Tags BtB
09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media